Kiosk - kup onlineKiosk - Ladnydom.pl

IKEA obniża ceny połowy swoich produktów

mat. prasowe

IKEA zamierza na stałe obniżyć ceny połowy produktów ze swojego asortymentu. Obniżki wyniosą średnio 19 procent, co oznacza, że wiele produktów wróci do poziomu cen sprzed pandemii. To największa tego rodzaju inwestycja w historii działalności firmy w Polsce. Dzięki nowym, bardziej korzystnym cenom, teraz można cieszyć się większą liczbą produktów wydając mniej.

IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
mat. prasowe

Nowe niższe ceny w IKEA

To najważniejsza inwestycja w historii marki IKEA, której głównym celem przez ponad 80 lat było wspieranie swoich klientów w poprawianiu jakości ich codziennego życia, niezależnie od ich sytuacji finansowej. Obecnie firma reaguje również na trudną sytuację ekonomiczną zarówno w kraju, jak i na świecie, a także na potrzebę oszczędzania w wielu gospodarstwach domowych.

IKEA oddaje się z pasją temu, co związane z życiem domowym, angażując się w zrozumienie potrzeb i marzeń ludzi dotyczących aranżacji wnętrz. To połączenie autentycznych emocji z podejściem analitycznym, oparte na głębokim przekonaniu, że produkty IKEA mają realny wpływ na życie wielu osób każdego dnia.

IKEA wprowadziła obniżki już we wrześniu 2023 roku - rozpoczęte wtedy działanie objęło ponad 500 produktów. Teraz do tej listy dołączyło 3 500 mebli i akcesoriów, a do końca sierpnia 2024 roku liczba artykułów objętych niższymi cenami wzrośnie do 5 000, co stanowi połowę całego asortymentu IKEA.

IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
mat. prasowe

W odpowiedzi na potrzeby użytkowników

Raport "IKEA. Życie w domu 2023", przygotowany przez IKEA, wskazuje, że najwięcej zmartwień przysparzają Polakom domowe finanse. 39 proc. badanych w naszym kraju niepokoi się o rodzinny budżet bardziej niż o zdrowie własne i bliskich osób. Przeprowadzone przez IPSOS w listopadzie 2023 roku badania również wskazują Polskę jako jeden z pięciu krajów na świecie, którego mieszkańcy są najbardziej zaniepokojeni inflacją (54 proc.).[1] Stąd wniosek, że bezpieczeństwo w domu zależy w dużej mierze od stabilności finansowej – oszczędności, stałego dochodu i kontroli nad wydatkami. 

– Zdając sobie sprawę z obecnej sytuacji gospodarczej nie tylko w kraju, ale i na świecie, postanowiliśmy podjąć istotną decyzję o obniżce cen w Polsce. Zainwestowaliśmy w to 500 mln złotych, co stanowi ponad 8% obrotów IKEA za rok finansowy 2023. To nie tylko nasza reakcja na zmieniający się krajobraz ekonomiczny, ale również zgodność z głęboko zakorzenioną wizją IKEA – nieustannie dążymy do tego, aby wiele osób, niezależnie od sytuacji finansowej, mogło spełniać swoje marzenia o wygodnym, funkcjonalnym i lepiej pomyślanym domu. – podkreśla Magdalena Krokowska-Wicherek, Dyrektorka Regionalna, IKEA Retail w Polsce.

[1] Global views on inflation | Ipsos

IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
mat. prasowe

Niskie ceny - IKEA mierzy się z wyzwaniem

Pandemia COVID-19 i konflikt zbrojny w Ukrainie wywarły wpływ na ekonomiczno-gospodarczy krajobraz całego świata. W związku z rosnącymi kosztami surowców, produkcji i dostaw, firmy z różnych sektorów musiały podnieść ceny swoich produktów, aby dopasować się do nowych warunków na rynku. Również IKEA zmierzyła się z tym wyzwaniem, zmieniając strategię cenową.

Marka skupiła się też na rozwoju zrównoważonej produkcji w ujęciu światowym. Ustabilizowanie kwestii globalnych łańcuchów dostaw przyczyniło się z kolei do spadku cen surowców i zakupu energii, a to wpłynęło korzystnie na opcje optymalizacji procesów produkcji i zachowanie spadkowego trendu kosztów zakupu produktów.

IKEA skutecznie stawiła czoła wyzwaniom rynkowym i dynamicznie ewoluującemu otoczeniu biznesowemu poprzez aktywną transformację swojego podejścia. W ubiegłym roku firma skoncentrowała się na obniżaniu kosztów operacyjnych i zwiększaniu efektywności, inwestując zarówno w nowoczesne technologie, jak i szkolenia dla swoich pracowników w celu optymalizacji wewnętrznych procesów, reagując tym samym na wzrost kosztów produkcji. Niemniej jednak, IKEA nie ograniczyła się jedynie do działań wewnętrznych; przeprowadziła również transformacje w swoich sklepach, inwestując połączenie doświadczeń zakupowych online i offline oraz zrównoważoną energię odnawialną (OZE), z myślą o zrównoważonym rozwoju zarówno dla ludzi, jak i planety. Ponadto firma wprowadziła usługi zdalne i zainwestowała w infrastrukturę magazynowo-logistyczną, co zwiększyło dostępność produktów i usług marki dla szerszego grona konsumentów.

IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
mat. prasowe
IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
mat. prasowe

Mieć więcej za mniej

IKEA obniżyła ceny najbardziej popularnych produktów, co umożliwia łatwiejsze nabywanie tysięcy dobrze zaprojektowanych mebli i akcesoriów. Ta inicjatywa otwiera klientom możliwość kreowania wnętrz swoich mieszkań i domów bez konieczności odkładania marzeń na później. Ponadto pozwala na zakup większej liczby produktów za niższą cenę. Nowe, bardziej przystępne ceny wpisują się w koncepcję "Demokratycznego wzornictwa", która jest filarem działania IKEA. Zgodnie z tą ideą każdy nowy produkt i usługa są projektowane tak, aby uwzględniać pięć kluczowych elementów: funkcję, formę, jakość, zrównoważony rozwój i niską cenę.

W ofercie ponad 5 000 produktów z nowymi niższymi cenami są między innymi:

  • kuchenne meble systemowe i szafy PAX, 
  • regały KALLAX,
  • szafki EKET,
  • rama łóżka tapicerowanego SLATTUM,
  • leżanka BRIMNES, 
  • rodzina kultowych stolików LACK,
  • seria mebli dla dzieci MAMMUT,
  • krzesło biurowe dla graczy MARKUS,
  • aksamitne poszewki na poduszki SANELA, 
  • seria lamp NYMÅNE,
  • pluszowy rekin BLAHAJ,
  • pudełka DRÖNA,
  • kosze BRANÄS pasujące do regałów KALLAX - oraz tysiące innych akcesoriów.

Poszerzając gamę produktów w bardziej przystępnych cenach, IKEA wprowadziła także nowe artykuły do 20 zł, reagując tym samym na rosnące zapotrzebowanie na ekonomiczne i praktyczne artykuły codziennego użytku. Przykładem jest wyciskacz do czosnku KONCIS dostępny teraz o 5 zł taniej. Obniżki cen obejmują również popularne artykuły, takie jak świece, serwetki i akcesoria kuchenne. Więcej informacji o produktach z nową niższą ceną znajdziesz na stronie IKEA.pl.

Atrakcyjne ceny dotyczą też oferty w Restauracji IKEA. Szarlotkę z kawą dla Klubowiczów IKEA Family można nabyć za 7 zł. W czasie ferii, aż do 2 marca, rodzina 2+2 może zjeść obiad za jedyne 38 zł.

Niższe ceny w IKEA to nie tylko mniej pieniędzy wydanych na zakupy, ale również korzyści, na które warto poświęcić czas i wysiłek. W kolejnym roku finansowym firma planuje kontynuować tę inwestycję i obniżać ceny kolejnych artykułów w ofercie.

IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
mat. prasowe
IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
mat. prasowe
IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
mat. prasowe
IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
mat. prasowe
IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
mat. prasowe
IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
IKEA obniża ceny połowy swoich produktów
mat. prasowe
    Więcej o:

Skomentuj:

IKEA obniża ceny połowy swoich produktów