Kiosk - kup onlineKiosk - Ladnydom.pl

"Lepiej pomyślany dom" z IKEA

mat. prasowe

Takie hasło będzie towarzyszyło nowej formie komunikacji producenta począwszy od września 2023 roku. To odpowiedź na potrzebę klientów dotyczącą posiadania pięknej i funkcjonalnej przestrzeni mieszkalnej. Oferta marki zostanie wzbogacona o dodatkowe rozwiązania do przechowywania.

"Lepiej pomyślany dom" z IKEA
"Lepiej pomyślany dom" z IKEA
mat. prasowe

IKEA od 80 lat jest symbolem funkcjonalnego designu, dostępnego dla wielu dzięki ponadczasowości form i przystępnym cenom. Marka zdobyła uznanie klientów na całym świecie dzięki filozofii Demokratycznego Wzornictwa, maksymalnemu wykorzystaniu zasobów, ograniczaniu marnotrawstwa i dążeniu do tworzenia lepszego życia na co dzień. Koncepcja Demokratycznego Wzornictwa towarzyszy marce od lat 90. XX wieku, kiedy została oficjalnie wprowadzona podczas Międzynarodowych Targów Meblowych w Mediolanie. IKEA zaprezentowała wówczas swoją pierwszą kolekcję IKEA PS. Teraz idzie dalej i zaprasza wszystkich do rozmowy na temat rozwiązań dla domu. „Hej! IKEA” ma być przywitaniem, które zachęci do dialogu na temat lepszej organizacji przestrzeni.

Celebrujemy codzienność w lepiej pomyślanym domu

Ciekawość potrzeb i marzeń ludzi o lepszym życiu w domu zawsze była punktem wyjścia dla IKEA. Marka już od 10 lat, co roku, przeprowadza badanie i Raport „IKEA. Życie w domu”. Rozmawia z ludźmi na całym świecie na temat tego, co ono dla nich oznacza - i jak może pomóc ulepszyć ich codzienne domowe doświadczenia. Z najnowszego raportu „IKEA. Życie w domu” 2022  wynika między innymi, że organizacja przestrzeni życiowej staje się dla nas jednym w ważniejszych elementów.

– Brakuje nam miejsca – tak najprościej możemy zdefiniować jedno z największych wyzwań ludzi na całym świecie, którzy każdego dnia starają się tak zorganizować domowe wnętrza, aby były bardziej przyjazne i funkcjonalne. Przez lata gromadzimy przedmioty, dzięki którym wiemy, że przestrzeń, w której funkcjonujemy, jest „nasza” - nawet jeśli to wynajmowana kawalerka czy pokój u rodziców. Istotne jest to, jak się tam czujemy, a jeśli brakuje nam miejsca odczuwamy frustrację - podobnie jak blisko 80% ludzi! To niezwykle dużo. A jak wynika z naszego raportu IKEA Życie w domu, wśród jej głównych źródeł wymieniamy nieporządek (25%), obowiązki domowe (23%) i zbyt duży bałagan (21%), które są lub mogą być związane właśnie z brakiem miejsca do przechowywania. Dlatego od września myślą przewodnią IKEA, która zostanie z nami na dłużej, jest „Lepiej pomyślany dom”. Chcemy dać wszystkim konkretne i sprytne rozwiązania, dzięki którym organizacja domowej przestrzeni będzie inspirującą, kreatywną przyjemnością. Choć sprytne przechowywanie zawsze było domeną IKEA, w tym roku będzie to można odczuć jeszcze mocniej. Bo każdy powinien mieć szansę, aby stworzyć swoją lepiej pomyślaną przestrzeń do życia – mówi Anna Cybulska, Dyrektorka ds. Projektowania Wnętrz i Rozwoju Rynku Wnętrzarskiego w IKEA Retail w Polsce.

Dlatego w nowościach produktowych IKEA klienci mogą się spodziewać jeszcze większego wyboru funkcjonalnych mebli i akcesoriów do przechowywania.

"Lepiej pomyślany dom" z IKEA
"Lepiej pomyślany dom" z IKEA
mat. prasowe

Hej! IKEA

„IKEA. Lepiej pomyślany dom” to także multifunkcjonalność i przystępność cenowa w zgodzie z Demokratycznym Wzornictwem. Marka od 80 lat jest ekspertem w tej dziedzinie i właśnie na ten aspekt stawia w kolejnych latach, wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów. To zainspirowało IKEA w Polsce do stworzenia nowego formatu komunikacji: „Hej! IKEA. Lepiej pomyślany dom”, który pozostanie z nami na następne lata.

– Hej! IKEA. Lepiej pomyślany dom” to nowy format komunikacyjny, oparty na dialogu z konsumentami, naszymi pracownikami, a także z rynkiem. Chcemy, by punktem wyjścia zawsze była rozmowa o tym, jak odpowiadać na pojawiające wyzwania. W IKEA dokładamy największych starań, aby zawsze być blisko codziennych potrzeb – i jako ekspert dawać też funkcjonalne, przyjazne planecie i przystępne cenowo rozwiązania. Jest to nierozerwalnie związane z ideą Demokratycznego Wzornictwa, która towarzyszy nam od dziesięcioleci – podsumowuje Jordi Esquinas, Dyrektor ds. Działalności Komercyjnej w IKEA Retail Polska. 

"Lepiej pomyślany dom" z IKEA
"Lepiej pomyślany dom" z IKEA
mat. prasowe

Demokratyczne Wzornictwo – zrównoważony design dla wszystkich

Demokratyczne Wzornictwo to unikalny sposób, w jaki IKEA tworzy produkty i rozwiązania – tak aby zapewniały funkcjonalność, atrakcyjną wizualnie formę i wysoką jakość przy zachowaniu zrównoważonego rozwoju oraz przystępności cenowej. Wynika to z przekonania firmy, zgodnie z którym każdy powinien mieć dostęp do artykułów wyposażenia domu - bez kompromisu co do jakości, ceny, wyglądu czy ekologii. 80 lat doświadczenia i pracy w zgodzie z tymi wartościami pozwoliły marce zostać ekspertem w dziecinie urządzania wnętrz, a jej kultowe produkty cieszą ludzi na całym świecie i stanowią nieodłączny element dorobku współczesnego wzornictwa.

IKEA i Polska – współpraca od 1961

Wszystko zaczęło się w 1961 roku, kiedy Ingvar Kamprad złożył pierwsze zamówienie w polskiej Fabryce Mebli Giętych w Radomsku (Fameg) na dostawę krzeseł z drewna bukowego. Tym samym Polska stała się pierwszym po Szwecji krajem, w którym rozpoczęła się produkcja mebli dla szwedzkiej firmy. Współpraca zaowocowała nie tylko dostarczaniem innowacyjnych i cenowo atrakcyjnych mebli, ale również wzmocnieniem relacji społecznych i kulturowych. A jak wynika z raportu IKEA Made in Poland, obecnie aż co piąty mebel IKEA na świecie wyprodukowany jest w Polsce, między innymi fotel STRANDMON, seria mebli HEMNES, KALLAX, PAX, EKET oraz LACK.

W ofercie IKEA pojawiają się nowości, meble i akcesoria, które odpowiadają na bieżące potrzeby klientów, ale jednocześnie marka utrzymuje w ofercie kultowe i ikoniczne pozycje, które od 40 lat przyczyniają się do lepszych rozwiązań w dziedzinie przechowywania. Idealnym przykładem jest między innymi produkowany właśnie w Polsce wytrzymały regał IVAR, który jest tak dobry, że od ponad 50 lat wiernie zaspokaja potrzeby klientów w każdym miejscu w domu.

"Lepiej pomyślany dom" z IKEA
"Lepiej pomyślany dom" z IKEA
mat. prasowe

Nowe Studia planowania i zamówień IKEA, zakupy online i plany na przyszłość

Pierwszy sklep IKEA pojawił się w Polsce na warszawskim Ursynowie. Dziś marka ma w Polsce 11 sklepów, 69 Punktów Odbioru Zamówień oraz stawia między innymi na rozwój Studiów planowania i zamówień, w których klienci na miejscu mogą skorzystać z pomocy projektantów IKEA. Doświadczeni pracownicy, towarzyszą im podczas projektowania ich wymarzonych wnętrz w lepiej pomyślanych domach, a wszystko w przystępnej cenie i łatwo dostępnych lokalizacjach. Odwiedziny w sklepach stacjonarnych nie są jednak jedynym sposobem na zakupy w IKEA. Marka w odpowiedzi na rosnące oczekiwania klientów i zmianę nawyków zakupowych rozwija się omnikanałowo, czyli chce dawać możliwość wyboru najwygodniejszego dla nich miejsca i sposobu zakupów. Rozwijanie nowych formatów i inwestycje w kanały online, takie jak Aplikacja mobilna IKEA czy oferowanie klientom różnych możliwości dostawy jest częścią globalnej strategii biznesowej i transformacji cyfrowej.

Dzięki technologii sztucznej inteligencji oraz rzeczywistości mieszanej IKEA chce udostępnić klientom nowe narzędzie dostępne z poziomu aplikacji, które pozwoli użytkownikom wybierać i wirtualnie umieszczać produkty z asortymentu IKEA we wnętrzu własnego domu. IKEA Kreativ pozwoli sprawniej przechodzić od etapu poszukiwania inspiracji do etapu projektowania i dokonywania zakupu, tak by lepiej im się żyło i wygodniej mieszkało. Polska wersja będzie dostępna do końca 2023 roku. Kierując się poszanowaniem dla planety oraz podążając za potrzebami konsumentów IKEA wprowadziła do swojej oferty usługę cyrkularną „Oddaj i zyskaj”, pozwalającą na oddawanie niepotrzebnych i używanych mebli IKEA w zamian za rabat na kolejne zakupy. Zwrócone produkty są ponownie wystawiane na sprzedaż w dziale Okazje na Okrągło, gdzie można je nabyć w atrakcyjnych cenach. W ten sposób używane przedmioty trafiają do drugiego obiegu.

80 lat IKEA – kultowe klasyki i urodzinowa kolekcja

Marka od 80 lat jest światowym wyznacznikiem wyjątkowego wzornictwa dostępnego dla wielu ludzi. Wiele produktów, które przez lata pojawiło się w ofercie IKEA, dziś ma już miano kultowych, między innymi stolik LÖVET - pierwszy mebel, który dał początek płaskim opakowaniom, znany obecnie w IKEA jako LÖVBACKEN. Kultowy stolik kawowy na trzech nogach, w kształcie łezki lub liścia był prawdziwym hitem w latach 50. Jednak wraz z nastaniem nowych trendów, wycofano go ze sprzedaży na początku lat 60. Dopiero w 2013 roku podjęto decyzję o odtworzeniu tego klasyka, a obecnie dostępny jest również w trzech żywych kolorach w ramach urodzinowej kolekcji Nytillverkad stworzonej na 80. urodziny marki. Jej bohaterami są nowe odsłony kultowych mebli i akcesoriów, starannie wybranych z własnych archiwów. Kolejne odsłony kolekcji pełnej wyjątkowych pozycji ze skarbnicy projektów IKEA będą ukazywać się kolejno w październiku, styczniu i kwietniu.

"Lepiej pomyślany dom" z IKEA
"Lepiej pomyślany dom" z IKEA
mat. prasowe
    Więcej o:

Skomentuj:

"Lepiej pomyślany dom" z IKEA