Światowy Dzień Drzemki w Pracy
Dzisiaj - 11 marca - obchodzimy Światowy Dzień Drzemki w Pracy. Sen wysokiej jakości i wystarczająco długi ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia psychicznego i fizycznego. Raport "IKEA. Życie w domu 2023" poświęca temu zagadnieniu dużo uwagi.

- W nawykach Polaków najważniejszym elementem dotyczącym dobrego snu jest ich ulubiona poduszka (34 proc.).
- Całkowita ciemność zajmuje trzecie miejsce - 25 proc. Jej znaczenie wydaje się maleć wraz z wiekiem (Pokolenie Z - 32 proc., Baby Boomers - 22 proc.).
- Stosowanie pościeli obciążeniowej (5 proc.) jest jeszcze bardziej niszowe, ale może zyskiwać na popularności, ponieważ najbardziej jest cenione wśród młodszych pokoleń (Pokolenie Z - 10 proc., Millenialsi - 8 proc.).
- 33 proc. Polaków postrzega sen jako główny aspekt zapewniający dobre samopoczucie.
- Możliwość odprężenia się w domu jest dla 42 proc. Polaków głównym czynnikiem zapewniającym poczucie spełnienia.
- 21 proc. Polaków nie zaśnie bez powiedzenia bliskiej osobie „dobranoc".
- Polacy wolą spać z drugą osobą niż samemu (27 proc. vs 20 proc.).
- 22 proc. Polaków często rano wykorzystuje funkcję drzemki w budziku więcej niż raz.
- 9 proc. Polaków pozostawia na noc włączoną lampkę nocną.
- 3 proc. Polaków twierdzi, że ich dom może być nawiedzony.
- 2 proc. Polaków przed pójściem spać zagląda do szafy i pod łóżko – szczególnie mężczyźni w wieku 18-27 lat.
- 9 proc. Polaków zasypia przy świetle lampki nocnej – najliczniej osoby w wieku 59-77 lat.
Zobacz więcej: Raport IKEA: ponad połowa Polaków jest zadowolona z domowego życia >>
- Więcej o:
Spotkania z cyklu DOMOdesign w warszawskiej Domotece 16-17 maja 2025 r.
Konferencja Geberit Mastering Water: technologie przyszłości w branży sanitarnej
Nowości produktowe od Laminam na targach Salone del Mobile 2025
Targi Rzeczy Ładnych już 12-13 kwietnia w gdańskim AMBEREXPO
Rusza sprzedaż Thermomix® TM7! Nowa era gotowania z innowacyjnym urządzeniem od Vorwerk
Poznaliśmy laureatów konkursu Wnętrze Roku SAW 2025
Nowe lampy od AQForm na targach Euroluce 2025 w Mediolanie
Włoski design w polskim wydaniu – współpraca marek Halupczok i Veneta Cucine