Kiosk - kup onlineKiosk - Ladnydom.pl

300. numer Ładnego domu

Opracowanie Monika Wach

Jesteśmy z Wami! i dla Was!

300 numer Ładnego domu
300 numer Ładnego domu
Fot.: SHUTTERSTOCK

Tym jubileuszowym wydaniem chcemy Państwu bardzo podziękować za 27 lat obecności na rynku. Po pierwsze – wszystkim
firmom, które towarzyszyły nam od początku istnienia pisma, a także markom, które dołączyły do nas na przestrzeni lat. Tego
sukcesu nie byłoby też oczywiście bez naszych autorów, wieloletnich współpracowników i ekspertów, którzy dzielili się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem. Szczególne słowa podziękowań kierujemy w stronę naszych Czytelników za ich życzliwość
i zaufanie, którym nas obdarzyli, korzystając niejednokrotnie z naszych porad i inspiracji. Przypomnijmy, pierwszy numer naszego miesięcznika ukazał się w listopadzie 1998 roku. Od tego czasu zmieniliśmy się nie do poznania. Pojawiły się nowe działy, rubryki, tematy numeru. Nie zmieniła się jedynie nasza misja – od lat służymy szeroko pojętej branży budowlanej i działamy na rzecz jej rozwoju i promocji. Jednocześnie w tym miejscu pragniemy zapewnić Was, że to wydanie jest dla nas „siłą napędową” do dalszej pracy – wciąż będziemy dostarczać Wam rzetelnych, sprawdzonych i merytorycznych informacji na temat budowy i remontu domu oraz jego otoczenia.

Redakcja magazynu ŁADNY DOM

Rynek budowlany oczywiście znacznie się rozbudował na przestrzeni tych 27 lat. Przede wszystkim wybór spośród materiałów i komponentów budowlanych stał się znacznie większy. Teraz inwestor ma spore pole do popisu, jeśli chodzi o estetykę, ale również jakość. Konkurencja ciągle rośnie, dlatego jako firma z 40-letnim doświadczeniem stale rozszerzamy naszą ofertę i wychodzimy naprzeciw naszym klientom. Wprowadziliśmy nową wiatrownicę panelową, a chwilę później dopasowaną do niej rynienkę odpływową oraz obróbkę deski. Wszystko w myśl idei „kompleksowego dachu”. Chcemy, aby nasi klienci mogli w jednym miejscu zakupić wszystko, co jest potrzebne do wykończenia pokrycia dachowego — od blachodachówki, przez rynny, po okna połaciowe i obróbki blacharskie. Wszystkie nasze wyroby są projektowane starannie i wykonywane z taką dokładnością, aby ich montaż na dachu był intuicyjny i przede wszystkim szczelny. Posiadamy również w naszych zasobach nowy wzór blachodachówki Verona, która daje kolejne możliwości aranżacyjne. W planach mamy przede wszystkim rozwinięcie pakietu systemowych obróbek blacharskich.

MAŁGORZATA LUBCZYŃSKA, DYREKTOR MARKETINGU, BLACHY PRUSZYŃSKI

Z perspektywy blisko 27 lat widzimy ogromną transformację, jaka stała się udziałem polskiego budownictwa i marek obecnych na rynku. W 1998 roku Polacy realizowali marzenie o własnym, solidnym domu. Rynek był prostszy, kluczowe były takie aspekty, jak trwałość, ale też dostępność. Dachówka BRAAS, obecna na rynku europejskim od ponad 70 lat, stanowiła wówczas synonim zachodniej jakości i pewności na lata – fundament bezpieczeństwa dla rodziny. Dziś krajobraz tego rynku jest zupełnie inny. Inwestor stał się dla wykonawców i producentów pokryć dachowych świadomym partnerem, który nie pyta już o pojedynczą dachówkę, ale o kompletny system dachowy. To zmiana, na którą odpowiedzieliśmy ewolucją naszej oferty. Dostarczamy zatem nie tylko najwyższej jakości dachówki, ale także pełne portfolio kompatybilnych akcesoriów dachowych, membran, systemów komunikacji dachowej, wentylacji i zabezpieczeń przeciwśniegowych. Pomimo zmian rynkowych marka Braas pozostaje liderem branży. To Braas wprowadził pierwszą na polskim rynku płaską dachówkę betonową – model Teviva Cisar. Rozwiązanie to zrewolucjonizowało sposób postrzegania dachów betonowych, łącząc nowoczesny design z trwałością i niezawodnością. Do dziś Teviva Cisar pozostaje bestsellerem w naszym portfolio, cenionym zarówno przez architektów, jak i inwestorów. Najlepszym potwierdzeniem, że obrana przez nas droga jest słuszna, są dla nas głosy profesjonalistów. Właśnie otrzymaliśmy tytuł Złotej Budowlanej Marki Roku 2025 dla marki Braas w kategorii „Pokrycia dachowe ciężkie”, przyznawany w rankingu organizowanym przez ASM Research. Już wkrótce w naszej ofercie dostępne będą nowe dachówki betonowe z innowacyjną powłoką odbijającą promieniowanie słoneczne. To nasza odpowiedź na oczekiwania zarówno inwestorów indywidualnych, jak i projektantów poszukujących rozwiązań premium. Bo choć zmieniło się wiele, jedno pozostaje stałe: naszą misją jest budowanie dachów, które służą pokoleniom. Z pasją tworzymy rozwiązania, które łączą technologię, design oraz niezawodność i nie zamierzamy się zatrzymywać.

TOMASZ STYCZEK, DYREKTOR MARKETINGU REGIONU EAST NORTH GRUPY BMI
Ładny dom
Ładny dom
Fot.: Ładny dom

W ciągu tych 27 lat byłem świadkiem diametralnych zmian na rynku pokryć dachowych, a także ewolucji naszej firmy. Kiedyś dachy charakteryzowały się dużą różnorodnością kształtów: kopertowe, mansardowe, naczółkowe i zdecydowanie dominowały odcienie czerwieni ceglastej, a sama dachówka była najczęściej falista. Obecnie rynek stawia na nowoczesne, energooszczędne domy o uproszczonej bryle, gdzie królują dachy dwuspadowe w stonowanych kolorach, takich jak odcienie szarości, grafit, czerń, nierzadko pokryte elegancką dachówką płaską – mówi Marek Miodowski. 27 lat temu rynek wyglądał zupełnie inaczej. Było 4 liczących się producentów dachówki ceramicznej i mnóstwo lokalnych firm, których już nie ma. Podobnie wśród producentów dachówki cementowej – było ich 5 i dużo importowanego towaru. Dzisiaj ten rynek pokryć ciężkich się bardzo skurczył – zostało na nim kilku najsilniejszych, więc konkurencja nie jest tak liczna, jak np. w pokryciach blaszanych, ale jeśli chodzi o biznes – stawia przed każdym z graczy ogromne wyzwania i wymagania – stwierdza Rafał Ziółtkowski. Zakłady produkcyjne w tej chwili mają bardzo dużą wydajność i każdy z producentów, żeby sprzedać swoje produkty, musi się wykazać przede wszystkim innowacyjnością, a to wiąże się z ogromnymi kosztami na badania i rozwój. To z kolei skutkuje aktualizacją i poszerzaniem oferty dopasowanej do potrzeb ciągle zmieniającego się rynku, współczesnych trendów w architekturze i wymagań odbiorców. Nam się to udaje – dodaje Rafał Ziółtkowski. Jako lider na rynku ciężkich pokryć dachowych w ciągu tych lat wprowadziliśmy nowe modele dachówek płaskich, takie jak KAPSTADT, SIMPLA czy KODA, a naszym najnowszym osiągnięciem jest unikatowy model dachówki cementowej KIOTO. Postawiliśmy na rewelacyjny system fotowoltaiczny VARIO, komplementarny ze wszystkimi pokryciami dachowymi marki CREATON Polska, a od roku, dzięki połączeniu z firmą swisspor Polska, skutecznie konkurujemy również w obszarze dachów płaskich – uzupełnia Marek Miodowski. To wyzwanie dało nam kolejne fantastyczne perspektywy. Poszerzyliśmy swój asortyment o papy, styropapy, styropiany spadkowe, PIR, chemię budowlaną, które to produkty stanowią uzupełnienie dla dachówek produkowanych przez CREATON Polska, tworząc spójne i funkcjonalne rozwiązania dla współczesnych domów – podsumowuje Marek Miodowski.

MAREK MIODOWSKI, RAFAŁ ZIÓŁTKOWSKI, DORADCY HANDLOWO-TECHNICZNI Z NAJDŁUŻSZYM STAŻEM W FIRMIE – pracujący od 27 lat w CREATON Polska

W końcówce lat 80. dominowały okna drewniane. PVC zdobyło popularność w połowie lat 90., rewolucjonizując rynek dzięki trwałości, przystępnej cenie oraz niskim wymaganiom konserwacyjnym. Z czasem na znaczeniu zyskało aluminium, utożsamiane z nowoczesną architekturą. Dziś obserwujemy rosnące znaczenie materiałów kompozytowych – np. łączenie PVC z włóknem szklanym. Równolegle zmieniają się gusta estetyczne – profile białe ustępują miejsca foliowanym. Okna muszą też dziś spełniać znacznie wyższe normy termoizolacyjne, akustyczne i ekologiczne (np. możliwość recyklingu) niż kiedyś. Deceuninck przez ostatnie dekady odpowiadał na te zmiany, budując swoją pozycję lidera dzięki innowacjom: od wprowadzenia na rynek antracytowego rdzenia, poprzez linktruzję i technologię ThermoFibra czy technologię wklejania szyb za pomocą taśmy. Przełomem było wdrożenie platformy iCOR – platformy konstrukcyjnej upraszczającej ofertę i zwiększającej elastyczność produkcyjną. W kolejnych latach stawiamy na zrównoważony rozwój (recykling, energooszczędne produkty), ekspansję eksportową (platforma Elegant) oraz cyfrowe wsparcie klientów (CRM, Project Planner, carbon calculator). Patrząc w przyszłość, chcemy kontynuować naszą rolę katalizatora rynku – poprzez innowacje, partnerskie podejście i odpowiedzialność ekologiczną. Zaufanie, które budowaliśmy przez dekady, to fundament, na którym chcemy rozwijać nową jakość stolarki okiennej – odporną, efektywną i zrównoważoną.

MONIKA HYBZA, MARKETING MANAGER CE, DECEUNINCK
Ładny dom
Ładny dom
Fot.: Ładny dom

Firma FAKRO od wielu lat współpracuje z wydawnictwem Ładny Dom, razem rozwijając rynek budowlany w Polsce. Przez ostatnie niemal trzy dekady FAKRO wprowadzało wiele innowacyjnych produktów, które kształtowały trendy w branży budowlanej, a także budowało i zwiększało swoją obecność na rynkach międzynarodowych, stając się jednym z czołowych producentów okien dachowych na świecie. Z perspektywy czasu można dostrzec wiele zmian zachodzących na rynku, jak i w firmie FAKRO. Początkowo rynek budowlany, zarówno w Polsce, jak i globalnie, przechodził przez intensywne zmiany związane z technologicznym postępem oraz zmianą standardów związanych z energooszczędnością i ekologią. FAKRO skoncentrowało się na badaniach i rozwoju, inwestując w nowoczesne technologie i poprawę efektywności energetycznej swoich produktów. Dzięki temu firma mogła sprostać rosnącym wymaganiom klientów oraz regulacjom prawnym, oferując obecnie trzyszybowe okna dachowe i kołnierze uszczelniające w wersji Thermo. Sama firma przeszła również wiele zmian, począwszy od automatyzacji, przez cyfryzację, aż po inwestycje w odnawialną energię. Na pewno sam proces przekształcania firmy w bardziej zrównoważoną produkcyjnie będzie dalej trwał. Firma z Nowego Sącza zamierza dalej rozwijać swoje portfolio produktów, ze szczególnym uwzględnieniem technologii smart. FAKRO dąży do stworzenia inteligentnych rozwiązań, które będą integrować się z nowoczesnymi systemami zarządzania budynkiem. Wreszcie, strategia FAKRO na kolejne lata opiera się na dalszej ekspansji międzynarodowej. Firma planuje intensywnie działać na rynkach, gdzie rosnący popyt na energooszczędne rozwiązania budowlane, często typu smart, stanowi znaczącą szansę na dalszy wzrost.

JANUSZ KOMURKIEWICZ, CZŁONEK ZARZĄDU FAKRO

Przez niemal 27 lat rynek budowlany przeszedł ogromną transformację. W latach 90. najważniejsza była trwałość i cena. Oferta materiałów była ograniczona – dominowały klasyczne rozwiązania: półokrągłe systemy rynnowe oraz pokrycia dachowe, głównie blachodachówka i dachówki betonowe. Panele na rąbek zyskały popularność dopiero w kolejnej dekadzie, wraz z rosnącym zainteresowaniem nowoczesną architekturą. Estetyka miała wtedy znaczenie drugorzędne – liczyła się przede wszystkim solidność. Dziś na znaczeniu zyskała forma. Inwestorzy, architekci i wykonawcy oczekują nie tylko trwałości, ale także spójnej wizji architektonicznej. Coraz częściej wybierane są domy o prostej, minimalistycznej bryle, nierzadko bez widocznych okapów. Dziś detale odgrywają kluczową rolę w projektowaniu – wpływają na odbiór całego budynku. Rosnące znaczenie mają też nowoczesne technologie, które poprawiają funkcjonalność, estetykę i ułatwiają pracę dekarzom. Zmieniło się także podejście do ekologii – inwestorzy coraz częściej sięgają po rozwiązania przyjazne środowisku. Galeco aktywnie odpowiada na zmieniające się potrzeby rynku – i często je wyprzedza. Jako pionier wprowadziliśmy na rynek rozwiązania, które dziś wyznaczają standardy nowoczesnego budownictwa: kwadratowe systemy rynnowe, rozwiązania ukryte oraz w pełni zintegrowane systemy odprowadzania wody. Innowacyjność to fundament naszej strategii – stale rozwijamy ofertę, tworząc produkty dopasowane do aktualnych trendów, ale też realnych potrzeb wykonawców i inwestorów. Współpracujemy z dostawcami surowców, którzy – podobnie jak my – stawiają na zrównoważony rozwój. Przyszłość widzimy nie tylko w dalszym rozwoju technologii, ale przede wszystkim w intensywnym rozszerzaniu naszej oferty lekkich pokryć dachowych. Naszym celem jest stworzenie szerokiej i kompleksowej oferty dachowej – solidnej, funkcjonalnej i estetycznej. 

MAGDALENA BURYŁO, DYREKTOR DS. MARKETINGU GALECO

Gratulujemy Redakcji miesięcznika „Ładny Dom” 300. wydania! Od lat jest on uznaną marką na rynku prasy branżowej. Fachowe artykuły są inspiracją dla czytelników i pomagają podjąć najlepsze decyzje związane z remontem, budową czy aranżacją przestrzeni. Życzymy nieustającej pasji w przygotowywaniu kolejnych wydań i dalszego dynamicznego rozwoju w świecie cyfrowym. Dziękujemy, że wspólnie mogliśmy promować nowoczesne budownictwo w naszym kraju. Od momentu, kiedy zaczął ukazywać się Państwa magazyn, rynek budowlany w Polsce przeszedł ogromną transformację. Dostęp do unijnych dotacji i kredytów bankowych wywołał boom inwestycyjny, a nowe technologie i materiały całkowicie odmieniły jego efektywność. Zmiany nie ominęły sektora mieszkaniowego. Proste, często wykonywane systemem gospodarczym budynki z lat 90., zostały zastąpione przez – nawiązując do tytułu czasopisma – ładne domy. Priorytetem tych projektów jest energooszczędność, funkcjonalność i indywidualny styl elewacji. Ważną rolę w przemianach odegrały także media. Edukowały inwestorów, prezentowały nowe rozwiązania i zachęcały do rozpoczęcia budowy. Ten czas dobrze wykorzystała marka Hörmann. Dzięki bogatej ofercie sprawdzonych produktów stała się w naszym kraju synonimem bezpieczeństwa, komfortu i niezawodności. Bramy garażowe, drzwi czy inne produkty do domu są projektowane tak, by dzięki solidnej konstrukcji, jakości materiałów i precyzyjnemu wykonaniu zapewniały wysoką termoizolacyjność i bezpieczeństwo oraz służyły kolejnym pokoleniom. Wszystkie produkty Hörmann dla budownictwa mieszkaniowego są neutralne pod względem emisji CO2. Firma pewnie patrzy w przyszłość. W planach ma dalsze inwestycje w energooszczędne rozwiązania i inteligentne systemy dla domu, by wspierać nowoczesne budownictwo. Mają one łączy trwałość z odpowiedzialnością za środowisko i przyszłość kolejnych pokoleń.

Krzysztof Horała, Prezes Zarządu HÖRMANN POLSKA sp. z o.o.

Z jednej strony można powiedzieć, że Jaga się nie zmieniła, ponieważ od początku istnienia firmy promujemy technologie przyjazne użytkownikom, energooszczędne i zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju. Stawiamy na systemy, które wpisują się w obowiązujące normy, ale są też gotowe na wyzwania przyszłości. Nasze dynamiczne grzejniki świetnie współpracują z instalacjami niskotemperaturowymi i pompami ciepła, zachowując naturalne wymiary. Z drugiej strony, firma Jaga zmieniła się, ponieważ dziś jeszcze mocniej skupiamy się na tworzeniu urządzeń multifunkcjonalnych, które zapewniają kompleksową kontrolę klimatu w przestrzeniach mieszkalnych i użytkowych. Modele takie jak Strada Hybrid, Clima Canal, Freedom czy nadchodząca nowość – Briza Net Zero, to całoroczne systemy komfortu, które potrafią zarówno ogrzewać, jak i chłodzić. Działają dynamicznie, wydajnie i energooszczędnie, odpowiadając na potrzeby współczesnej architektury. Celem firmy Jaga jest tworzenie technologii, które inteligentnie wspierają energoefektywność i poprawiają komfort życia. Rozwój wpisany jest w DNA Jaga, więc tę drogę chcemy kontynuować.

DARIUSZ MAJCHRZAK, JAGA Polska

Przez niemal 27 lat branża budowlana przeszła ogromną transformację — od prostych, użytkowych rozwiązań po zaawansowane technologie, które dziś muszą łączyć design, energooszczędność i komfort życia. Jako OKNOPLAST przeszliśmy tę drogę razem z rynkiem — rozwijając się od lokalnej firmy do europejskiego lidera i nieustannie podnosząc poprzeczkę w zakresie jakości, wzornictwa i innowacji. Magazyn ŁADNY DOM towarzyszy nam niemal od początku tej drogi — dokumentując zmiany, inspirując i budując świadomość inwestorów. Dziś, podobnie jak my, koncentruje się nie tylko na technice, ale też na tym, jak dobrze zaprojektowana przestrzeń wpływa na codzienne życie człowieka. W ostatnich latach szczególnym wyzwaniem stało się nadążanie za dynamicznie zmieniającymi się regulacjami unijnymi, zwłaszcza w obszarze efektywności energetycznej i zrównoważonego budownictwa. Ciągła pogoń za coraz bardziej wymagającymi normami to codzienność, ale też motor napędowy innowacji, dzięki któremu tworzymy produkty jeszcze lepiej odpowiadające potrzebom rynku. W najbliższym czasie chcemy jeszcze mocniej koncentrować się na tworzeniu rozwiązań, które łączą nowoczesne technologie z odpowiedzialnym projektowaniem – w zgodzie z potrzebami użytkowników i wyzwaniami środowiskowymi. Naszą ambicją jest nie tylko dostarczanie produktów najwyższej jakości, ale też aktywne kształtowanie standardów w branży – poprzez innowacje, które realnie poprawiają komfort codziennego życia.

MAGDALENA CEDRO-CZUBAJ, DYREKTORKA MARKETINGU OKNOPLAST

Ostatnie trzy dekady przyniosły w Polsce radykalną zmianę podejścia do efektywności energetycznej w budownictwie. W latach 90. dominowały przestarzałe technologie i niski standard izolacyjności. Przełom nastąpił po akcesji do UE w 2004 r., kiedy zaczęły obowiązywać dyrektywy budynkowe i system świadectw charakterystyki energetycznej. W kolejnych latach zaostrzano Warunki Techniczne (WT), stopniowo redukując dopuszczalne zapotrzebowanie na energię pierwotną (EP). Od 2021 r. nowe budynki muszą spełniać standard nZEB – niemal zeroenergetyczny. Transformację umożliwił szybki rozwój technologii: od rekuperacji i fotowoltaiki po inteligentne systemy zarządzania energią. Również materiały budowlane uległy zmianie – nowoczesne izolacje, konstrukcje prefabrykowane czy ściany CLT łączą parametry energetyczne z niskim śladem węglowym. W obszarze ogrzewania i chłodzenia kluczową rolę odegrał Panasonic, obecny w Polsce od dziesięcioleci, a w technologiach HVAC (jako Sanyo lub Panasonic) od 1991 roku. Firma dostarcza wysokowydajne systemy grzewcze i chłodnicze oparte o odnawialne źródła energii, w tym pompy ciepła powietrze–woda. Co czwarta pompa tego typu zainstalowana w Polsce pochodzi właśnie od Panasonic, co czyni ją jednym z filarów dekarbonizacji sektora budowlanego. Efektywność energetyczna przestała być tylko wymogiem formalnym – stała się kluczowym wyróżnikiem jakości i innowacyjności w nowoczesnym budownictwie.

MARIUSZ LUCHOWSKI, COUNTRY GENERAL MANAGER POLAND, PANASONIC HEATING & COOLING

Petralana – jedyny w stu procentach polski producent mineralnej wełny skalnej – też obchodzi w tym roku jubileusz. Dokładnie dekadę temu zadebiutowaliśmy na rynku, oferując 10 produktów z mineralnej wełny skalnej. Dzisiaj w podstawowej ofercie mamy niemal 50 produktów, co jest konsekwencją coraz precyzyjniejszego doboru parametrów fizycznych i mechanicznych materiałów izolacyjnych do realizowanych inwestycji. Ogromny wpływ na rozwój naszej oferty mają również prowadzone badania i rozwój produktów. W efekcie tych działań wprowadziliśmy produkt PETRAFAS 34, który w momencie debiutu rynkowego był liderem termoizolacyjności wśród wełen skalnych do izolacji elewacji w popularnych systemach ETICS. Fabryka firmy w Bytomiu istnieje od 2015 r. i wytwarza rocznie 44 tys. ton produktów Petralight, Petravent, Petrafas, Petraroof, Petratop oraz Petralamela, z których połowa znajduje odbiorców na wymagających rynkach zagranicznych. W dowód uznania dla jakości produktów, w ubiegłym roku Petralana została nagrodzona godłem „Teraz Polska". Petralana oraz sąsiadująca z nią Koksownia Bytom stanowią trzon Śląskiego Holdingu Przemysłowego, a symbioza zakładów jest unikatowa w skali Europy. Rocznie Koksownia Bytom wytwarza 73 mln m3 gazu koksowniczego – odpadu w produkcji koksu, już teraz wykorzystując energię z 67 proc. zasobów. Ta ilość wystarcza na ogrzanie baterii koksowniczej i kotłowni. 8 proc. z puli kupuje również Petralana, która wykorzystuje gaz koksowniczy w produkcji mineralnej wełny skalnej. Dzięki tej unikatowej przemysłowej symbiozie Petralana wpisuje się w trendy zrównoważonego rozwoju i zielonego budownictwa. Wdrożone rozwiązania pozwalają spółce oferować produkty z najniższym śladem węglowym na rynku, biorąc pod uwagę deklaracje EPD. Poza głównym filarem działalności, Petralana prowadzi szeroką działalność prospołeczną. Jest m.in. sponsorem drużyn hokejowych grających na bytomskim lodowisku im. Braci Nikodemowiczów – mistrzyń Polski seniorek i seniorów, którzy w tym sezonie wracają po latach przerwy do najwyższej klasy rozgrywkowej mężczyzn w Polsce – TAURON Hokej Ligi. Wspierała także hokejową reprezentację Polski w jej powrocie do elity po 22 latach przerwy. Z kolei Fundacja Petralana już dziesiąty rok pomaga bytomianom i w ich imieniu – do najbardziej spektakularnych działań Fundacji należy zbiórka na pomoc mieszkańcom partnerskich miast Bytomia w Ukrainie – Żytomierza i Drohobycza. W jej ramach, z wpłat od mieszkańców i lokalnych przedsiębiorstw Fundacja zebrała blisko 300 tys. zł, przekazując przyjaciołom z Ukrainy m.in. ambulans, powerbanki solarne, agregaty prądotwórcze, sprzęt AGD i respirator. Natomiast za pomoc seniorom podczas pandemii COVID-19 Fundacja Petralana została nagrodzona w 2022 roku nagrodą Anioła Wolontariatu.

ARTUR WASIL, PREZES PETRALANA

Firma Purmo działa w Polsce ponad 30 lat. Chociaż historia marki rozpoczęła się o wiele wcześniej, w 1953 roku w Finlandii. Po dwóch latach firma zdecydowała się na produkcję grzejników panelowych w Rybniku. To nie tylko jeden z największych zakładów produkcyjnych w tym regionie, ale przede wszystkim największa spośród dwudziestu fabryk należących do Grupy Purmo na całym świecie. Po 33 latach działalności to wciąż najbardziej nowoczesny i efektywny zakład produkujący grzejniki panelowe. Na przestrzeni tych lat marka Purmo umocniła pozycję lidera wśród dostawców kompleksowych systemów grzewczych. W skład rozwiązań do ogrzewania i chłodzenia oferowanych obecnie przez markę wchodzą zarówno najszerszy typoszereg grzejników panelowych, jak i szeroki wybór innych rozwiązań – od klasycznych grzejników panelowych (także higienicznych) i łazienkowych, przez grzejniki dekoracyjne, kolumnowe, konwektorowe, elektryczne, aż po specjalistyczne grzejniki kanałowe, niskotemperaturowe grzejniki z wentylatorem Ulow-E, klimakonwektory Vido S2, systemy ogrzewania podłogowego (bazujące na rurach wielowarstwowych, w tym modele z unikalną rurą PexPenta z niespotykaną na rynku aż 30-letnią gwarancją) oraz systemy automatyki przewodowej i bezprzewodowej Unisenza Plus. Filozofię firmy krótko i celnie oddaje hasło „Comfort delivered”, co oznacza, że rozwiązania Purmo łączą różne elementy w jednym celu – najefektywniejszego ogrzewania dostosowanego do potrzeb domu i jego mieszkańców. Plany na przyszłość firmy Purmo obejmują dalszy rozwój, koncentrując się na wdrażaniu nowych rozwiązań i ulepszaniu oferty tak, aby odpowiadały one na potrzeby klientów. W przypadku marki Purmo projektowanie systemów grzewczych ma jeszcze jeden wymiar – ekologiczny. Już na etapie produkcji firma sięga po rozwiązania, które ograniczają negatywny wpływ na środowisko, optymalizując procesy produkcji, zakupów surowców i opakowań produktów.

Janusz Skibniewski, SZEF MARKETINGU MARKI PURMO W POLSCE

Lata dziewięćdziesiąte w Polsce to ustrojowa transformacja, jedna z najbardziej dynamicznych zmian w gospodarce jakie można sobie wyobrazić. Bardzo wiele uznanych polskich firm i marek nie przetrwało tego okresu. Podobne doświadczenia nie ominęły również branży wełnianej. Niektóre firmy upadły, a inne borykały się z ogromnymi trudnościami. Od początku istnienia ROCKWOOL Polska cechowała nas konsekwencja w działaniu. Były lepsze i gorsze lata, ale nigdy nie brakowało nam ambicji i determinacji, by nie tylko wykorzystać potencjał rynku, lecz by go tworzyć. W dużym stopniu dzięki naszym działaniom Polska stała się jednym z największych europejskich rynków izolacji, a ROCKWOOL Polska to dziś jeden z najnowocześniejszych i największych producentów wełny skalnej w świecie. Prawie 30 lat temu nasza produkcja ograniczała się do stosunkowo prostych wyrobów. Z biegiem czasu rozszerzaliśmy asortyment i dziś produkujemy praktycznie wszelkie rodzaje wełny skalnej jakie można sobie wyobrazić. Zaczynaliśmy naszą przygodę z wolnym rynkiem bez komputerów i telefonów komórkowych. Pierwszych klientów pozyskiwano, wyjeżdżając na lokalne targi budowlane samochodem dostawczym. Typowa grubość izolacji wynosiła 5 centymetrów, a o wełnie na fasadzie nikt jeszcze nie słyszał. Dziś cała nasza działalność jest oparta na zaawansowanych systemach informatycznych. Klienci zamawiają produkty on-line, a ich pozyskiwanie i obsługa są w ogromnym stopniu zdigitalizowane. Niezależnie od tego, w jaki sposób i jakimi narzędziami, zawsze staraliśmy i nadal staramy się odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Doradzamy inwestorom indywidualnym i profesjonalnym. Wspomagamy projektowanie energooszczędnych budynków. Współpracujemy z naszymi dystrybutorami, często aktywnie pomagając im budować ich firmy. Patrząc wstecz, możemy z dumą podsumować mijające dekady i z optymizmem patrzeć w przyszłość. Rosnące ceny energii i świadomość, że trzeba ją oszczędzać powodują, że to, co robimy, jest jeszcze bardziej potrzebne. Dodatkowo gdy coraz wyraźniej widać wpływ zmian klimatu i rosnącą potrzebę zrównoważonego rozwoju, nasza misja nabiera jeszcze większego znaczenia. W najbliższych latach chcemy jeszcze mocniej wspierać transformację energetyczną budownictwa – nie tylko poprzez dostarczanie najwyższej jakości izolacji, ale również poprzez edukację, innowacje i aktywne uczestnictwo w kształtowaniu standardów przyszłości. Wierzymy, że komfortowe, bezpieczne i energooszczędne budynki powinny być dostępne dla każdego – i to jest cel, który niezmiennie nas napędza.

ANDRZEJ KIELAR, DYREKTOR NACZELNY ROCKWOOL CEE

Od trzech dekad obserwujemy, jak zmienia się polski rynek budowlany – zarówno technologicznie, jak i świadomościowo. Klienci są dziś znacznie bardziej wymagający: oczekują trwałości, estetyki i rozwiązań przyjaznych środowisku. Odpowiedzią na te potrzeby są m.in. nasze dachówki ceramiczne oraz cegły i płytki klinkierowe – naturalne, energooszczędne i długowieczne produkty, które wpisują się w nowoczesne trendy budownictwa. Przez ostatnie 30 lat staliśmy się jednym z wiodących producentów dachówek ceramicznych w Polsce. Obecnie oferujemy szeroką gamę modeli i kolorów, które odpowiadają zarówno na potrzeby nowoczesnej architektury, jak i tradycyjnego budownictwa. Produkty takie jak MONZA, PIEMONT, MILANO i BERGAMO to obecnie rozpoznawalne symbole ceramicznego dachu – trwałego, funkcjonalnego i estetycznego. W końcu dach to dzisiaj nie tylko element konstrukcyjny, ale też istotny akcent wizualny, który podkreśla charakter budynku. Aktualnie nie rezygnujemy z innowacji. Energooszczędne procesy produkcji, lokalne surowce i wysoka jakość techniczna produktów to fundament naszej strategii. Globalnie dążymy do neutralności klimatycznej do 2050 roku, ale już dziś oferujemy klientom rozwiązania, które łączą estetykę z ekologią. Naszym celem na kolejne lata jest dalszy rozwój oferty produktowej oraz wzmacnianie pozycji partnera dla architektów, deweloperów i inwestorów indywidualnych. Chcemy, aby ceramika Röben nadal była wyborem tych, którzy cenią jakość – zarówno dziś, jak i za kolejne 30 lat.

AGNIESZKA SPYCHAŁA, KIEROWNIK DZIAŁU MARKETINGU RÖBEN POLSKA

Rynek budowlany w Polsce przeszedł w ciągu ostatnich 27 lat ogromną transformację. Z rynku głównie nastawionego na podstawową funkcjonalność i dostępność materiałów budowlanych ewoluowaliśmy do bardzo wymagającego i świadomego rynku, który stawia na jakość, komfort życia, estetykę oraz zrównoważony rozwój. Te zmiany były dla nas inspiracją i motorem do ciągłego rozwoju.
Jako GLASSOLUTIONS od lat aktywnie wspieramy branżę stolarki okiennej, wyznaczając trendy i wdrażając innowacyjne rozwiązania w obszarze szyb zespolonych. Nasze produkty na przestrzeni lat nie tylko zyskały na parametrach izolacyjności cieplnej, ale także zaczęły odpowiadać na coraz bardziej złożone potrzeby użytkowników — zapewniając komfort akustyczny, bezpieczeństwo, estetykę oraz ochronę przeciwsłoneczną.
Dzięki ścisłej współpracy z producentami okien dostarczamy technologie, które realnie wpływają na jakość życia w nowoczesnych domach i mieszkaniach.
Naszym priorytetem na kolejne lata pozostaje dalszy rozwój produktów zwiększających komfort użytkowników, a równocześnie minimalizujących wpływ na środowisko. Stawiamy na innowacje, które łączą efektywność energetyczną z troską o klimat. Chcemy, by nasze rozwiązania wpisywały się w ideę zrównoważonego budownictwa i wspierały inwestorów oraz architektów w realizacji nowoczesnych, energooszczędnych projektów.
W szczególny sposób kontynuujemy działania edukacyjne i promocyjne w ramach naszych kampanii, takich jak „Wycisz.to”, gdzie zwracamy uwagę na rolę odpowiedniej ochrony akustycznej szyb STADIP SILENCE w podnoszeniu komfortu życia w miastach oraz „SoCool”, popularyzującej nowoczesne rozwiązania przeciwsłoneczne COOL-LITE, ograniczające przegrzewanie pomieszczeń latem i redukujące zapotrzebowanie na klimatyzację. Takie rozwiązania odpowiadają zarówno na potrzeby indywidualnych użytkowników, jak i wpisują się w szeroką strategię budownictwa niskoemisyjnego.
Patrząc w przyszłość, widzimy ogromną rolę zaawansowanego szkła w tworzeniu bardziej komfortowych, zdrowych i energooszczędnych przestrzeni do życia. Jesteśmy dumni, że możemy aktywnie uczestniczyć w kształtowaniu tego rynku i nadal inspirować zmiany w branży stolarki budowlanej.

MACIEJ MAŃKO, MARKETING MANAGER SAINT-GOBAIN

Z okazji 300. wydania magazynu ŁADNY DOM serdecznie gratulujemy całej redakcji i dziękujemy, że możemy być częścią tej wyjątkowej historii. Doskonale pamiętamy początki pisma — to były czasy dynamicznych przemian w polskim budownictwie i ogromnego głodu wiedzy wśród inwestorów indywidualnych.
Przez niemal trzy dekady rynek budowlany przeszedł ogromną metamorfozę. Dziś dom to nie tylko miejsce do życia, ale inteligentne środowisko, w którym komfort, bezpieczeństwo i energooszczędność zapewniają zaawansowane systemy zintegrowane. SATEL, jako polski producent z ponad 35-letnim doświadczeniem, aktywnie uczestniczy w tej przemianie.
Naszą drogę rozpoczęliśmy od klasycznych, przewodowych systemów alarmowych. Dziś oferujemy kompleksowe rozwiązania, które umożliwiają efektywne zarządzanie nie tylko bezpieczeństwem, lecz także wieloma instalacjami w obiekcie, w tym oświetleniem, ogrzewaniem, roletami, zraszaczami czy bramami — wszystko w ramach jednego systemu, wygodnie sterowanego z aplikacji mobilnej lub manipulatorów dotykowych z graficznym interfejsem. Oferujemy systemy w technologii przewodowej, bezprzewodowej i hybrydowej — każdą z nich projektujemy z myślą o najwyższych standardach jakości i zgodności z branżowymi normami. Bo wiemy, że nasze urządzenia to Wasze bezpieczeństwo.
Nieustannie inwestujemy w rozwój — zarówno nowoczesnego zaplecza produkcyjnego, jak i estetyki oraz ergonomii naszych produktów. Zależy nam, by oferowane przez nas rozwiązania były nie tylko niezawodne i funkcjonalne, ale też przyjazne w codziennym użytkowaniu oraz dobrze wpisujące się w wystrój każdego wnętrza.
Kluczowym elementem naszej działalności jest współpraca z profesjonalistami. Od lat wspieramy instalatorów — dostarczając zaawansowane i łatwe w obsłudze narzędzia konfiguracyjne, oferując szkolenia i materiały techniczne, a także stale ulepszając ergonomię montażu i możliwości integracji. Naszym celem jest umożliwienie każdemu wykonawcy stworzenia oferty dopasowanej do potrzeb nawet najbardziej wymagającego użytkownika. Bo wierzymy, że inteligentny i bezpieczny dom zaczyna się od dobrze zaprojektowanego systemu.

AGNIESZKA PITRUS, HEAD OF MARKETING FIRMY SATEL

Firma Schüco obchodzi w tym roku 30. jubileusz, dlatego mieliśmy okazję nie tylko obserwować jak bardzo zmienił się polski rynek budowlany, lecz także aktywnie uczestniczyć w ogromnej przemianie, jaką przeszła nasza branża. Przede wszystkim znacząco zaostrzyły się przepisy związane choćby z izolacyjnością cieplną, bezpieczeństwem czy zrównoważonym rozwojem, ale z drugiej strony także zwiększyły się oczekiwania samych odbiorców w zakresie komfortu, funkcjonalności czy designu rozwiązań budowlanych. Na przykład okna z elementu zapewniającego widok i ochronę przed warunkami atmosferycznymi stały się niemal transparentną przegrodą zwiększającą efektywność energetyczną budynku i regulującą mikroklimat. Szerokie, białe ramy tradycyjnych okien z PVC-U już dawno odeszły w przeszłość i ustąpiły futurystycznym, wielkoformatowym przeszkleniom, obsługiwanym np. za pomocą smartfonu. Uważamy, że przyszłością branży okiennej i ogólnie budowlanej są rozwiązania inteligentne, które zapewniają mieszkańcom maksymalny komfort oraz hybrydowe konstrukcje z nowoczesnych materiałów, które w wyrafinowany sposób łączą design, energooszczędność, ekologię i architekturę bez barier. Dziś okna muszą mieć jednak nie tylko doskonałe parametry użytkowe, lecz także wpisywać się w wymagania zrównoważonego rozwoju w całym cyklu ich życia. Dlatego rozwijamy i będziemy dalej rozwijać nasz asortyment stolarki z PVC-U i aluminium pod hasłem Carbon Control, z surowców z recyklingu i o obniżonej zawartości tzw. wbudowanych emisji. To nasz wkład w budowę bardziej zrównoważonego
jutra branży budowlanej.

MAREK MĘDREK, DYREKTOR GENERALNY SALES AREA MANAGER BALTICUM PVC, SCHÜCO INTERNATIONAL POLSKA SP. Z O.O.

Na początku chciałbym serdecznie pogratulować Redakcji wspaniałego jubileuszu i życzyć kolejnych lat pełnych sukcesów. Pierwszy numer magazynu Ładny Dom ukazał się w listopadzie 1998 roku – wówczas firma Stiebel Eltron była obecna na polskim rynku już od siedmiu lat. Dziś, przy niespełna 35 latach działalności, możemy z dumą powiedzieć, że zbudowaliśmy silną pozycję, a nasza marka – podobnie jak Ładny Dom – kojarzona jest z wysoką jakością i cieszy się zaufaniem klientów. Od samego początku naszej obecności w Polsce zwracamy szczególną uwagę na edukację klientów. Posiadamy nowoczesne centra szkoleniowe w Warszawie, Wrocławiu i Gdańsku, otwarte dla wszystkich zainteresowanych. Jednak bez wsparcia mediów branżowych, takich jak Ładny Dom, to zadanie byłoby znacznie trudniejsze. Merytoryczna wiedza, przekazywana czytelnikom przez profesjonalne redakcje, ma ogromne znaczenie – szczególnie dziś, gdy stoimy przed wyzwaniem transformacji energetycznej w sektorze ogrzewania. Pompy ciepła STIEBEL ELTRON mają ponad 50-letnią historię, a na polski rynek wprowadziliśmy je w 2000 roku. Wówczas była to technologia niemal nieznana, dziś natomiast uchodzi za jedno z najlepszych rozwiązań dla budynków zarówno nowych, jak i modernizowanych. Ich bezemisyjność, realne oszczędności eksploatacyjne oraz pozytywny wpływ na środowisko sprawiają, że z roku na rok zyskują coraz większą popularność. Uzupełnieniem naszej oferty są zaawansowane ogrzewacze wody i pomieszczeń oraz wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła (rekuperacja). Klientom zapewniamy nie tylko wysokiej jakości produkty, ale również kompleksowe wsparcie: od doradztwa i doboru urządzeń, po ich profesjonalny montaż i serwis. Nasza ogólnopolska sieć certyfikowanych Fachowych Instalatorów i serwisów gwarantuje bezpieczeństwo i komfort na każdym etapie inwestycji. Na przyszłość patrzymy z optymizmem. Naszym celem jest dalsze wzmacnianie pozycji rynkowej, rozwój technologii przyjaznych środowisku oraz dostarczanie naszym klientom – indywidualnym i biznesowym – bezpiecznych, energooszczędnych i kompleksowych rozwiązań grzewczych. Oferowana przez nas 5-letnia gwarancja to kolejny krok w stronę budowania długofalowego zaufania i bezpieczeństwa inwestycji.

ADAM KORPALSKI, MARKETING MANAGER STIEBEL ELTRON POLSKA

W ostatnich latach rynek budowlany przeszedł dynamiczną transformację, szczególnie w kontekście rozwiązań smart home. Coraz więcej inwestorów – zarówno indywidualnych, jak i deweloperów – już na etapie projektu uwzględnia inteligentne technologie, które jeszcze kilka lat temu były postrzegane jako nowinka. Dziś to standard, który wpływa nie tylko na komfort życia, ale też na bezpieczeństwo i efektywność energetyczną budynków. Nowoczesne technologie smart home, wcześniej zarezerwowane dla najbardziej zaawansowanych inwestycji, dzięki rozwojowi technologicznemu i przystępnym cenom coraz częściej goszczą również w tradycyjnych domach i starszym budownictwie. To zjawisko w istotny sposób wpłynęło na rozwój naszej firmy. Jako TP-Link zauważyliśmy rosnące zainteresowanie rozwiązaniami smart, co przełożyło się na dynamiczny rozwój marki Tapo – oferującej m.in. inteligentne gniazdka, żarówki, kamery oraz czujniki. Użytkownicy cenią sobie prostotę instalacji, integrację z popularnymi ekosystemami (Google Home, Alexa) oraz intuicyjną aplikację. Równocześnie rozwijamy linię VIGI – kamery CCTV dla bardziej zaawansowanych instalacji, często stosowanych w budynkach wielorodzinnych czy komercyjnych. Zmiany na rynku budowlanym sprawiły, że producenci tacy jak TP-Link stali się ważnym partnerem nie tylko dla użytkowników końcowych, ale również dla projektantów i instalatorów. Inteligentny dom to już nie przyszłość – to teraźniejszość, w której aktywnie uczestniczymy.

IWO OSTALSKI, TP-LINK

Od blisko trzech dekad URSA Polska dynamicznie się rozwija, odpowiadając na potrzeby rynku i wyzwania środowiskowe. W tym czasie zmodernizowaliśmy proces produkcyjny, wprowadziliśmy nowe technologie i produkty, znacząco ograniczyliśmy emisje oraz zużycie energii. Zwiększyliśmy wydajność, dokonaliśmy istotnych inwestycji i wdrożyliśmy rozwiązania wspierające zrównoważony rozwój – takie jak system palet zwrotnych czy elektrofiltrowanie powietrza. Nasze działania idą w parze z celami ESG wyznaczonymi przez Grupę Etex – koncentrujemy się na innowacyjnych technologiach, zwiększaniu udziału materiałów z recyklingu i współpracy z lokalnymi społecznościami. Równolegle zmieniamy sposób komunikacji, by lepiej pokazać, że izolacja to dla nas coś więcej niż produkt – to droga do wyższej efektywności energetycznej, większego komfortu życia i odpowiedzialności za świat przyszłych pokoleń. Od 12 czerwca wszystkie marki komercyjne Etex, w tym URSA, funkcjonują pod wspólnym znakiem „by Etex”, co podkreśla naszą globalną spójność, siłę i zaufanie, jakim darzą nas klienci na całym świecie. Naszym celem na kolejne lata jest dalsze wprowadzanie innowacji i rozwijanie zrównoważonych rozwiązań – by budować lepszą przyszłość razem.

Mirosław Gawryluk GENERAL MANAGER POLAND, NORDIC, BALTICS

Firma VELUX rozpoczęła działalność w Polsce 35 lat temu i jako pierwsza zaproponowała Polakom okna połaciowe, wprowadzając na poddasze światło dzienne i świeże powietrze. Dzisiaj nasze rozwiązania to oczywista część krajobrazu budowlanego i trudno sobie wyobrazić, że jeszcze 35 lat temu okna dachowe nie istniały na polskim rynku. Przez ten okres rynek stolarki budowlanej bardzo dynamicznie się zmieniał, a my oferowaliśmy coraz bardziej nowoczesne rozwiązania, odpowiadające trendom i potrzebom użytkowników m.in. zdalnie sterowne okna dachowe czy inteligentne systemy, które pozwalają kontrolować jakość powietrza w domu. Przełomem było wprowadzenie w 2017 roku 3-szybowych okien dachowych do podstawowej oferty VELUX. Jesteśmy dumni z wkładu firmy VELUX w życie gospodarcze i społeczne kraju. Grupa VELUX wraz ze spółkami siostrzanymi mają 5 zakładów produkcyjnych, w których zatrudniają prawie 3600 osób. Firma stale się rozwija, inwestuje w nowe technologie, dbając o najwyższe standardy jakości, bezpieczeństwa pracy i ochrony środowiska. W latach 2022-2023 Grupa VELUX zainwestowała w Polsce ok. 235 mln zł w modernizację i rozwój fabryk. W Polsce działają FUNDACJE VELUX, które w ciągu ostatnich 20 lat przekazały ok. 176 mln zł na wsparcie instytucji i organizacji społecznych. Nasza wizja przyszłości na kolejne lata pozostaje niezmienna. Konsekwentnie realizujemy założenia ambitnej strategii zrównoważonego rozwoju, angażując się na rzecz ograniczenia wpływu biznesu na zmiany klimatyczne i podejmując działania redukujące własne emisje. Potwierdzeniem skuteczności naszej pracy w tym obszarze jest, przyznany w 2025 roku, platynowy medal dla Grupy VELUX od EcoVadis, globalnego dostawcy ocen dotyczących zrównoważonego rozwoju biznesu. Jest to najwyższa możliwa ocena, która plasuje Grupę VELUX wśród 1% najlepszych firm na świecie pod względem ich wpływu na środowisko, standardów pracy i praw człowieka, etyki oraz praktyk zakupowych.

PRZEMYSŁAW POKORSKI, DYREKTOR RYNKU VELUX POLSKA

Rynek budowlany przeszedł ogromną transformację w ciągu ostatnich niemal trzech dekad – zarówno pod względem oczekiwań konsumentów, jak i dostępnych rozwiązań technologicznych. Jeszcze pod koniec lat 90. głównym kryterium przy wyborze mieszkania były przede wszystkim koszty. Dziś cena nadal jest istotna, ale nie jest już czynnikiem decydującym. Zmieniło się podejście mieszkańców i inwestorów – coraz większą wagę przykładają oni do komfortu użytkowania, jakości materiałów budowlanych i wykończeniowych, a także do trwałości i funkcjonalności zastosowanych rozwiązań. Dostrzegamy również pojawienie się nowych grup konsumentów, które poszukują bardzo konkretnych, spersonalizowanych rozwiązań – dostosowanych do stylu życia czy też proekologicznych przekonań. To wyzwanie, ale i szansa, która wymusza na nas jeszcze większą elastyczność i innowacyjność. Kolejnym, bardzo ważnym trendem jest rosnąca świadomość ekologiczna. Klienci coraz częściej interesują się tym, jaki wpływ na środowisko mają instalowane urządzenia – nie tylko pod względem emisji, ale również ich efektywności energetycznej. Szczególnie dotyczy to systemów grzewczych, które są dziś postrzegane nie tylko jako kwestia komfortu, ale też zdrowia i odpowiedzialności klimatycznej. Ostatnie dekady to także dynamiczny postęp technologiczny, który na nowo zdefiniował sposób budowania. Nowe surowce, metody prefabrykacji, automatyzacja i cyfrowe zarządzanie budynkiem – to wszystko zmieniło oczekiwania klientów i kierunki rozwoju całej branży. W naszej firmie odpowiadamy na te zmiany bardzo konkretnie. Od lat koncentrujemy się na promowaniu urządzeń, które są nie tylko wydajne, ale przede wszystkim oszczędne – zarówno pod względem eksploatacji, jak i wpływu na środowisko. Wydajność naszych urządzeń znacząco wzrosła na przestrzeni lat, a nasze portfolio produktowe przeszło prawdziwą rewolucję. Największym przełomem była popularyzacja pomp ciepła – rozwiązania, które dzisiaj stanowi kluczowy element naszej oferty i które śmiało można nazwać fundamentem nowoczesnego budownictwa energooszczędnego. Równolegle do pomp ciepła rozwijamy rozwiązania klimatyzacyjne, które kilka lat temu były traktowane jako luksus, a dziś stają się standardem w nowych inwestycjach mieszkaniowych. Komfort użytkownika w dzisiejszych realiach to jednak nie tylko temperatura. To także możliwość zdalnej kontroli i zarządzania systemami w domu – od ogrzewania, przez przygotowanie ciepłej wody użytkowej, klimatyzacji, aż po generowanie i magazynowanie energii. Integracja urządzeń w ramach inteligentnych systemów domowych staje się nową normą – i my na ten trend jesteśmy gotowi. Naszym celem na kolejne lata jest konsekwentne dostarczanie urządzeń, które łączą trzy kluczowe cechy: wysoką energooszczędność, komfort codziennego użytkowania oraz minimalny wpływ na środowisko. Wierzymy, że właśnie w tym kierunku będzie rozwijał się rynek – i dokładnie w tym kierunku rozwijamy nasze technologie.

EWELINA BARTNIKOWSKA, MARKETING MANAGER VIESSMANN sp. z o.o.

Przez ostatnie 27 lat rynek budowlany przeszedł ogromną transformację – od tradycyjnych metod wznoszenia budynków po nowoczesne, zautomatyzowane procesy. W tym czasie wienerberger nie tylko dostosowywał się do zmian, ale aktywnie je kształtował. Wprowadziliśmy innowacyjne rozwiązania, takie jak pustaki poryzowane łączone na pióro i wpust, systemy budowlane czy pianoklej Dryfix, które za każdym razem wyznaczyły nowy standard w branży. Dziś idziemy o krok dalej – prezentując w przededniu 30-lecia wienerberger w Polsce pierwszego w Europie robota murarskiego, który muruje do 10 m2 ściany w godzinę, co znacząco przyspiesza i usprawnia prace budowlane. Zaprojektowana z myślą o budownictwie wielomieszkaniowym i przemysłowym maszyna współpracuje z człowiekiem – odciąża fizycznie, zwiększa wydajność i ogranicza ryzyko błędów. Do tej pory z jej udziałem zrealizowano kilkanaście inwestycji w Europie, w tym bank w Pradze o powierzchni ponad 5 tys. m². Równolegle konsekwentnie realizujemy strategię zrównoważonego rozwoju – modernizujemy nasze zakłady, wdrażamy niskoemisyjne technologie i wykorzystujemy surowce z odzysku. Naszym celem jest nie tylko dostarczanie produktów najwyższej jakości, lecz także aktywne kształtowanie przyszłości budownictwa – nowoczesnego, zrównoważonego i dostępnego.

MIROSŁAW RZESZUTKO, HEAD OF PRODUCT MANAGEMENT, WIENERBERGER
    Więcej o:

Skomentuj:

300. numer Ładnego domu