Kiosk - kup onlineKiosk - Ladnydom.pl

Bramy garażowe

opracowanie redakcja

Odpowiednio dopasowana i zamontowana brama nie tylko ładnie wygląda i sprawnie działa, ale może też skutecznie chronić przed ucieczką ciepła z wnętrza garażu, a także zabezpieczać przed włamaniem. Na co więc zwrócić szczególną uwagę, wybierając bramę garażową? Zaproszeni przez nas eksperci starają się w tym pomóc, odpowiadając na pytania dotyczące bram i napędów.

Wybierając bramę garażową, w pierwszej kolejności zwracamy uwagę na jej wygląd. Chcemy, by dobrze wpisywała się w bryłę domu i nadawała mu odpowiedni charakter
Wybierając bramę garażową, w pierwszej kolejności zwracamy uwagę na jej wygląd. Chcemy, by dobrze wpisywała się w bryłę domu i nadawała mu odpowiedni charakter
KRISPOL

Arkadiusz Gurba, Menadżer Produktu firmy FAKRO:

Jakie bramy mamy do wyboru?

Na rynku dostępnych jest kilka rodzajów bram garażowych: zarówno starego typu, np. bramy rozwierne lub uchylne, jak i tych bardziej nowoczesnych, czyli segmentowe i roletowe. Wszystkie z nich mają swoje zalety, ale stanowczo to bramy segmentowe posiadają ich najwięcej. Wystarczy tutaj wspomnieć o walorach użytkowych, bezpieczeństwie, estetyce czy możliwości dostosowania do indywidualnych potrzeb inwestora. W przypadku bram segmentowych bardzo trudno jest jednak znaleźć jakiekolwiek minusy. Dlatego w firmie FAKRO skupiamy się właśnie na tym typie bram i w standardowej ofercie mamy tylko rozwiązania Premium. Nawet podstawowa wersja bramy STYLE, którą najłatwiej jest porównać do bram konkurencji, wyposażona jest dodatkowo w ciepłe uszczelki, ciche zawiasy, podwójne rolki z unikalnymi osłonami czy też stopki zabezpieczające prowadnice przed korozją. Wszystkie te elementy wpływają na komfort użytkowania bramy i na żywotność tego produktu, z którego będziemy korzystać przez wiele lat. Z kolei w bramie STYLE+ wszystkie wspomniane składowe są powtórzone, ale całość wzbogacona jest jeszcze o osłony ruchomych elementów oraz malowanie osprzętu wewnątrz garażu na kolor biały. Standardowo występuje on bowiem tylko w formie ocynkowanej.
Najwyższej klasy automatyka pozwala nam też rozkoszować się rozwiązaniami smart i połączyć obsługę bramy garażowej ze smartfonem.

Na co zwrócić uwagę podczas wyboru bramy garażowej?

Zacząć możemy od wyglądu. Brama musi komponować się z pomysłem na dom, z jego kolorystyką czy też zdobieniami. Dobór koloru zazwyczaj ogranicza się do dopasowania bramy do zakupionych wcześniej okien. Ale można też podejść do tego tematu bardziej kreatywnie i zaszaleć. Duża brama garażowa to wizytówka naszego domu widziana z daleka. Nie chcemy więc, aby była byle jaka.
Musimy również zdecydować, czy brama ma być pełna, czy też chcemy w niej zamontować okienka i doświetlić garaż naturalnym światłem. Wszelkie prace w takim garażu stają się dzięki temu o wiele przyjemniejsze, szczególnie zimą, gdy nie chcemy otwierać bramy i wyziębiać całego pomieszczenia.
Rozmiar bramy również jest ważny, szczególnie jeśli chodzi o garaż dwustanowiskowy. Modne są obecnie duże bramy, o szerokości około 5 metrów. Można też zastanowić się nad dwoma mniejszymi bramami z indywidualnym wjazdem dla każdego auta.
Jeżeli używamy garażu na co dzień i nie chcemy otwierać go ręcznie, np. w deszczu, konieczny jest zakup odpowiedniego automatu, dopasowanego do rozmiaru i wagi bramy. Jeżeli jednak brama jest zamontowana w pomieszczeniu rzadko używanym, zwykła klamka z zamkiem albo rygiel wystarczą.

Jeżeli trudno jest nam zdecydować się na konkretne rozwiązania, możemy spojrzeć na swoją starą bramę w przypadku jej wymiany albo na bramy sąsiadów, jeśli planujemy jej zakup do nowego domu. Pozwoli to na dokładne ustalenie zarówno tego, co się nam nie podoba, jak i tego, co najbardziej przemawia do naszych oczu.
Idąc dalej, gdy te proste wybory mamy już z głowy, trzeba bezwzględnie sprawdzić, czy zamawiana przez nas brama ma wszystkie konieczne zabezpieczenia oraz czy poparte są one odpowiednimi badaniami i dokumentami. Bezpieczeństwo mieszkańców jest bowiem zawsze najważniejsze.

Dobra brama garażowa musi mieć zabezpieczenie na wypadek pęknięcia sprężyn. Nie może ona opaść na auto czy też użytkownika, gdy te już się zużyją. Podobnie w przypadku automatyki po montażu należy sprawdzić, czy czujnik przeciążeniowy jest od odpowiednio czuły albo czy automat wyposażony jest w fotokomórki. Uniemożliwią one ruch bramy w dół, gdy wykryta zostanie przeszkoda.
W bramach STYLE oraz STYLE+ dla wybranych rozmiarów dodajemy również zabezpieczenie na wypadek pęknięcia linek nośnych. Jest to rozwiązanie stosowane zazwyczaj w bramach przemysłowych, dla dużych bram, ale postanowiliśmy przenieść to również na bramy domowe.

Brama segmentowa ma być ciepła i szczelna. Przyszły użytkownik powinien więc sprawdzić również deklarowany przez producenta współczynnik przenikania ciepła bramy U. Trzeba przy tym upewnić się, że dotyczy on wymiarów konkretnego, wybranego produktu, który zamierzamy kupić, nie zaś wariantu przebadanej bramy garażowej.

Jak zbudowana jest ciepła i szczelna brama garażowa?

Ciepła brama garażowa składa się przede wszystkim z ciepłych paneli wypełnionych pianką o właściwościach termoizolacyjnych. To właśnie ona sprawnie izoluje wnętrze garażu zarówno zimą przy niskich temperaturach, jak i latem przy tych bardzo wysokich. Patrząc od strony szczelności, bardzo ważne są uszczelki – zarówno te między samymi panelami jak i obwodowe, w miejscach, gdzie brama garażowa styka się z murem lub podłogą. W bramach STYLE oraz STYLE+ w standardzie wyposażone są one w dodatkową komorę, która poprawia współczynnik przenikania ciepła całej bramy.
Bramy segmentowe ze względu na grubość, wypełnienie oraz wszystkie możliwe uszczelki mają znaczną przewagę nad innymi typami bram garażowych, np. uchylnymi czy roletowymi. Dlatego obecnie są najbardziej popularną i najczęściej wybieraną opcją w miejscach, gdzie liczy się szczelność i niski współczynnik przenikania ciepła.

Jak wyglądają pomiary otworu na bramę garażową?

Gdy już wybierzemy bramę, która będzie nas w pełni satysfakcjonować zarówno pod względem szczelności, estetyki, jak i w zakresie trwałości i bezpieczeństwa, musimy skupić się na dopasowaniu jej wymiarów do otworu garażowego. Dobrze dobrana brama ułatwi montaż oraz zapewni optymalne współczynniki deklarowane przez producenta, nie wspominając już o jej bezpieczeństwie użytkowania.
Pamiętać należy jednak, że zarówno montaż, jak i wcześniejsze pomiary w garażu najlepiej zrobić po całkowitym jego wykończeniu. Wszystkie mokre prace budowlane (np. przygotowywanie wylewki), czy też wykończeniowe po dokonaniu pomiarów mogą znacznie wpłynąć na warunki montażu, a czasem nawet go uniemożliwić. Na co więc należy zwrócić szczególną uwagę podczas pomiarów? Podstawą jest szerokość i wysokość otworu garażowego – dokładnie w tej kolejności. Te dwa wymiary to właśnie rozmiar zamówieniowy bramy, jaki trzeba podać producentowi. Równie ważne są węgarki: lewy i prawy oraz wysokość nadproża mierzone wewnątrz garażu. To tam ma się zmieścić „nadmiar” bramy, czyli prowadnice, w których ona pracuje albo system sprężyn równoważący ciężar wszystkich paneli i umożliwiający lekką pracę bramy nawet przy ręcznej obsłudze. Należy też sprawdzić głębokość garażu, ponieważ otwierająca się brama segmentowa przesuwa się pod sufitem w głąb garażu i musi mieć na to odpowiednią ilość miejsca.
Mając te wszystkie dane pomiarowe, porównuje się je z minimalnymi wymogami montażowymi interesującej nas bramy garażowej.

Jakie są wymagania montażowe w przypadku bramy garażowej?

Minimalne wymogi montażowe mogą się różnić w zależności od producenta bram garażowych. Jednak profesjonalne firmy mają w swojej ofercie kilka systemów montażowych, pozwalających dopasować produkt nawet w garażach z małą przestrzenią dostępną na instalację bramy garażowej. Dla przykładu w bramach STYLE oraz STYLE+ wymagana standardowa wysokość nadproża, czyli przestrzeni nad bramą garażową wewnątrz garażu, o 19 cm. Na tej przestrzeni zamontowany jest wspominany wcześniej system równoważenia bramy. Jeżeli dostępne miejsce jest mniejsze, system można przenieść w głąb garażu albo zamienić jego typ i zmniejszyć wymagane nadproże do np. 9-10 cm dla bramy ręcznej, lub 13 cm dla bramy automatycznej.
Przestrzeń boczna, tzw. węgarki obok otworu garażowego też są bardzo ważne. To do nich przymocowane są prowadnice pionowe i wymagane jest tutaj co najmniej po 9 cm z każdej strony.

Możemy spotkać się również z sytuacją, gdzie w garażu nie będzie żadnych węgarków czy też nadproża. W takich przypadkach należy szukać systemów renowacyjnych, przeznaczonych do takich miejsc.
Należy jednak pamiętać, że pomimo elastyczności w doborze systemów na nic się one zdadzą w garażu niewykończonym lub z krzywymi ścianami, krzywym sufitem czy nierówną podłogą. Brama garażowa musi być bowiem zamontowana do stabilnej i równej powierzchni bez przeszkód i wad budowlanych. Sprawdzić należy więc wszystkie poziomy i piony oraz to, czy po pracach mokrych upłynęło wystarczająco dużo czasu, aby wszystko wyschło (np. wylewka lub tynki). Upewnić się trzeba również, z czego wykonana jest powierzchnia, do której montowana będzie brama, czy jest to na przykład drewno, pustak, cegła, aby dobrać odpowiednie materiały łączeniowe w postaci kołków, wkrętów, śrub czy kotew chemicznych.

Na koniec upewnić się trzeba jeszcze, że brama garażowa montowana jest zgodnie z instrukcją dostarczoną przez producenta. Bezpieczeństwo jej użytkowania zależy od wykonania wszystkich wskazanych tam czynności.
Jeżeli jednak nie czujemy się na siłach, aby trzymać pieczę nad tym wszystkim, warto skorzystać z prostszej opcji i udać się do specjalisty. Dobrze przeszkolony handlowiec i instalator pomoże na każdym etapie zakupu bramy garażowej – od pomiaru aż do szkolenia z użytkowania zamontowanej bramy garażowej.

Obecnie buduje się domy z garażami umieszczonymi w bryle budynku. Zwykle drzwi prowadzące do domu i wrota do garażu znajdują się obok siebie, w związku z czym powstał trend, by były dopasowane stylistycznie
Obecnie buduje się domy z garażami umieszczonymi w bryle budynku. Zwykle drzwi prowadzące do domu i wrota do garażu znajdują się obok siebie, w związku z czym powstał trend, by były dopasowane stylistycznie
FAKRO

Bramy garażowe muszą być oznaczone przez producenta symbolem CE, a także sprawdzone przez zewnętrzny instytut certyfikujący pod względem ochrony przed wodą i wiatrem, odporności na napór wiatru, wartości izolacji cieplnej oraz innych aspektów bezpieczeństwa.

Obecnie najczęściej wybierane są ocieplone bramy segmentowe zbudowane ze stalowych paneli wypełnionych pianką termoizolacyjną
Obecnie najczęściej wybierane są ocieplone bramy segmentowe zbudowane ze stalowych paneli wypełnionych pianką termoizolacyjną
FAKRO

Istotny jest komfort codziennego użytkowania bramy. Wygodne jest włączenie jej w system domu inteligentnego i obsługa za pomocą aplikacji w smartfonie.

Połączenia między panelami wykonane są tak, aby w pełni wyeliminować ryzyko uszkodzenia palców podczas zamykania się bramy – tzw. bezpieczny panel
Połączenia między panelami wykonane są tak, aby w pełni wyeliminować ryzyko uszkodzenia palców podczas zamykania się bramy – tzw. bezpieczny panel
FAKRO
Zastosowane we wszystkich modelach bram FAKRO podwójne rolki poprawiają płynność. Zmniejszają one kąt wyginania się paneli podczas otwierania i zamykania bramy, co wydłuża ich żywotność
Zastosowane we wszystkich modelach bram FAKRO podwójne rolki poprawiają płynność. Zmniejszają one kąt wyginania się paneli podczas otwierania i zamykania bramy, co wydłuża ich żywotność
FAKRO
Możliwość montażu głowic napędu pod kątem 90⁰ (w lewo lub w prawo) umożliwia jego elastyczne zastosowanie w trudnych warunkach zabudowy
Możliwość montażu głowic napędu pod kątem 90⁰ (w lewo lub w prawo) umożliwia jego elastyczne zastosowanie w trudnych warunkach zabudowy
FAKRO

Michał Simon, Dyrektor Sprzedaży HÖRMANN POLSKA Sp. z o.o.:

Jakie rozwiązania zapewniają bezpieczeństwo użytkowania bramy?

Bezpieczeństwo użytkowania zapewnia z jednej strony dobór odpowiedniej bramy i napędu od jednego producenta, z drugiej fachowy montaż. Bardzo ważna jest też coroczna konserwacja i profesjonalny serwis. Aby uchronić się przed nieproszonymi gośćmi, warto też wybrać bramę garażową z wyposażeniem przeciwwłamaniowym w klasie RC 2.

Kiedy brama jest odporna na włamanie?

Aby brama nie była słabym punktem na drodze włamywacza, warto by miała specjalne wyposażenie przeciwwłamaniowe w klasie RC 2. To sprawi, że złodziej szybko zrezygnuje ze swoich przestępczych zamiarów.

Jakie elementy zapewniają wygodę użytkowania bramy?

Cicha, szybka i bezawaryjna praca to podstawa wygodnego korzystania z bramy garażowej. Najwyższy komfort użytkowania zapewniają nowoczesne napędy służące do jej sterowania. Te najnowszej generacji, oparte na zaawansowanych inteligentnych technologiach, pozwalają na zdalną szybką jej obsługę i dają możliwość sprawdzenia statusu otwarcia/zamknięcia bramy nie tylko za pomocą pilota, ale także za pomocą smartfona z funkcją Bluetooth lub systemów Smart Home. I co ważne – możemy to zrobić, siedząc na kanapie we własnym domu lub z dalekich wakacji przez internet.

Na czym polega i ile trwa ciepły montaż bramy?

Ciepły montaż to poprawa izolacyjności termicznej bram segmentowych, którą można uzyskać, stosując podczas montażu bramy zestaw ThermoFrame. ThermoFrame to specjalne rozwiązanie, które minimalizuje powstawanie mostków termicznych powstających na połączeniu stalowej ościeżnicy z murem. Montowany razem z ościeżnicą bramy specjalny profil z tworzywa sztucznego zapewnia termiczne oddzielenie ościeżnicy od ściany garażu. W ten prosty sposób nawet o 15% można zwiększyć izolacyjność cieplną bramy.

Wyposażenie przeciwwłamaniowe w klasie RC 2 w segmentowej  bramie garażowej sprawi, że włamywacz szybko się zniechęci
Wyposażenie przeciwwłamaniowe w klasie RC 2 w segmentowej bramie garażowej sprawi, że włamywacz szybko się zniechęci
HÖRMANN

Zgodnie z WT 2021 współczynnik przenikania ciepła U całej bramy do ogrzewanego garażu nie może przekraczać wartości 1,3 W/(m2K).

Nowoczesne napędy firmy HÖRMANN umożliwiają nie tylko szybką zdalną obsługę bramy garażowej, ale także sprawdzenie jej statusu oraz włączenie w system domu inteligentnego
Nowoczesne napędy firmy HÖRMANN umożliwiają nie tylko szybką zdalną obsługę bramy garażowej, ale także sprawdzenie jej statusu oraz włączenie w system domu inteligentnego
HÖRMANN
Profil z tworzywa sztucznego montowany razem z ościeżnicą bramy oddziela termicznie ościeżnicę od ściany garażu i zwiększa termoizolacyjność segmentowej bramy garażowej
Profil z tworzywa sztucznego montowany razem z ościeżnicą bramy oddziela termicznie ościeżnicę od ściany garażu i zwiększa termoizolacyjność segmentowej bramy garażowej
HÖRMANN

Łukasz Kempiak, Product Manager firmy KRISPOL:

Co do garażu na dwa samochody – jedna szeroka brama czy dwie mniejsze?

Podczas budowy domu jednorodzinnego inwestorzy borykają się z wieloma dylematami. Jednym z nich jest wybór pomiędzy jedną dużą bramą a dwiema małymi bramami garażowymi. W wielu przypadkach znaczący wpływ na decyzję ma aspekt finansowy. Jedna duża brama garażowa ma pod tym względem przewagę nad dwiema małymi. Wprawdzie jej płaszcz może być droższy, jednak w przypadku kompletu prowadnic, napędu oraz usługi montażu i serwisu koszty dla bramy pojedynczej są mniejsze. Ponadto, dzięki szerokiemu otworowi światła i braku słupka środkowego, dzielącego dwie małe bramy, pojedyncza brama garażowa umożliwia łatwiejszy wjazd i manewrowanie wewnątrz garażu. Warto wiedzieć, że słupek jest również odpowiedzialny za tzw. liniowe mostki termiczne, czyli newralgiczne miejsca utraty ciepła. Jeśli mamy wolnostojący, nieocieplony garaż i nie zależy nam na utrzymaniu ciepła w jego wewnętrzu, podwójna brama sprawdzi się doskonale. Jeśli jednak posiadamy garaż w bryle domu, ciepło musimy mieć pod kontrolą. W tym przypadku polecam dwie bramy pojedyncze, ponieważ straty ciepła przy otwarciu jednej małej bramy są mniejsze. Dokonując wyboru, trzeba być jednak świadomym, że podwójna brama garażowa sporo waży, dlatego w przypadku awaryjnego, ręcznego otwierania, po rozłączeniu napędu, jej otwarcie będzie wymagało większego wysiłku. Ostatecznie, dokonując wyboru, warto kierować się również designem i walorami estetycznymi wybranego rozwiązania. W końcu to inwestycja na wiele lat.

Aby przez zamkniętą bramę nie uciekało ciepło, łączenia poszczególnych elementów, wokół ościeżnicy i w progu muszą być dobrze uszczelnione.

Michał Jurkiewicz, Product Manager firmy KRISPOL:

Jak działa napęd do bramy garażowej?

Starając się wyjaśnić w najprostszy sposób, napęd do bramy garażowej składa się z siłownika i centrali sterującej, opakowanych w estetyczną i nowoczesną obudowę. Dodatkowo w skład zestawu wchodzi szyna jezdna. Napęd jest umieszczany na końcu tej szyny. Siłownik wprawia w ruch ramię (cięgno), które jest połączone z górnym panelem bramy i ciągnie jej płaszcz ku górze, aby ją otworzyć albo popycha, żeby brama się zamknęła. Ramię połączone jest z wózkiem, który porusza się po szynie jezdnej i jest napędzany łańcuchem lub paskiem. Działaniem siłownika kieruje centrala sterownicza – urządzenie kontrolujące pracę napędu. Napęd ma klawiaturę do programowania poszczególnych funkcji, a także wyświetlacz ułatwiający odczytywanie komunikatów o błędach. Zestawy napędów oferowane przez firmę KRISPOL mają wózek jezdny wyposażony w linkę, umożliwiającą awaryjne odblokowanie napędu. Przydaje się ona wówczas, gdy chcemy otworzyć lub zamknąć bramę podczas awarii siłownika bądź braku zasilania. Warto dodać, że oferowane przez nas napędy mają również możliwość podpięcia akumulatorów awaryjnego otwierania na wypadek chwilowego braku napięcia w sieci. Napędami można sterować za pomocą przełącznika naściennego lub nadajnika – pilota z klawiaturą kodową (przewodową lub bezprzewodową) oraz po wybraniu odpowiedniego modelu poprzez aplikacje mobilną (Smart Home).

Napęd a zabezpieczenie przed włamaniem – na czym polega?

Bezpieczna brama garażowa to gwarancja komfortu użytkowania przez wiele lat. Wybieramy ją, kierując się różnymi, indywidualnymi kryteriami, jednak przede wszystkich chcemy, aby była bezpieczna i wygodna w obsłudze, a więc zautomatyzowana. Jeżeli mówimy o sposobach zabezpieczenia garażu przed włamaniem, trzeba wiedzieć, że napędy szynowe do bram garażowych mają blokadę elektromechaniczną, dzięki której nie da się podnieść płaszcza bramy, jeśli napęd nie jest uruchomiony. Dodatkowo, aby jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo, inwestor może zdecydować się na zabezpieczenie swojej bramy garażowej ryglem.

Na co, oprócz otwierania i zamykania bramy, pozwala nowoczesny napęd?

Nowoczesne napędy szynowe, zgodnie z normami UE, mają detekcję przeszkód, dzięki czemu zdalne zarzadzanie bramą jest w pełni bezpieczne. Możliwe jest również podpięcie dodatkowych detektorów bezpieczeństwa m.in. fotokomórkek. Pomimo że napędy mają wbudowane oświetlenie LED, można do nich podpiąć dodatkowe oświetlenie zewnętrzne, co pozwala na lepsze doświetlenie garażu lub strefy wjazdu. Istnieje również możliwość podpięcia akumulatora do awaryjnego otwarcia bramy na wypadek chwilowego braku napięcia w sieci.
Dla wielu inwestorów przydatna jest także opcja wietrzenia. Po jej aktywacji brama uchyla się w minimalnym, wcześniej zaprogramowanym, stopniu, dzięki czemu możliwe jest efektywne przewietrzenie garażu.
Nowoczesny napęd pozwala również na sterowanie bramą poprzez odpowiednie aplikacje smart i połączenie z asystentami głosowymi SIRI, ALAEXA AMAZON, GOOGLE ASYSTENT. Dzięki aplikacji, z każdego miejsca na świecie, możemy upewnić się, czy brama jest otwarta czy zamknięta, sprawdzić jej dokładne położenie w wizualizacji procentowej lub chwilowo uchylić dla kuriera, który w danej chwili nie zastał nikogo w domu.

Wymagania dotyczące energooszczędności wymuszają nie tylko produkcję cieplejszych bram, lecz także coraz bardziej zaawansowane technologicznie sposoby ich montażu.

Aneta Kroczek-Macheta, menedżer produktu bramy garażowe w firmie WIŚNIOWSKI:

Brama garażowa i drzwi wejściowe – kiedy te produkty kupować w parze?

Garaż często wbudowany jest w bryłę domu, a brama garażowa i drzwi wejściowe stanowią znaczny procent widocznej powierzchni. To bardzo ważne, by już na etapie planowania stolarki pamiętać o tym, że to właśnie garaż i drzwi będą wizytówką domu. Przemyślany wybór nie tylko koloru, ale również wzoru bramy i drzwi daje spektakularny efekt. Firma WIŚNIOWSKI wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, oferując stylistycznie i kolorystycznie dopasowane oraz idealnie współgrające ze sobą produkty. Na szczególną uwagę zasługuje autorska kolekcja Home Inclusive 2.0, która łączy ze sobą nie tylko drzwi, bramy i okna, ale pozwala zamknąć inwestycję ogrodzeniem w takim samym kolorze, niezależnie od struktury materiału.

Jakie są możliwości sterowania bramą?

Sterowanie bramą automatyczną za pomocą pilota jest już dzisiaj standardem. Pilot jednak „lubi się” zgubić, zwłaszcza wtedy, kiedy jest najbardziej potrzebny. Innym wygodnym sposobem jest otworzenie bramy za pomocą klawiatury kodowej, którą można zainstalować w dowolnym miejscu na ścianie budynku. W ofercie firmy WIŚNIOWSKI klienci znajdą bezprzewodową klawiaturę kodową KEYPAD 2 io o zasięgu nawet 30 m i stopniu ochrony IP55. Jednak najbardziej komfortową opcją jest sterowanie bramą garażową za pomocą smartfona. Aplikacja smartCONNECTED pozwala na bezpieczne i wygodne zdalne sterowanie nie tylko bramą, ale również drzwiami i roletami. Warto pamiętać, że do zdalnego sterowania bramą garażową konieczne jest zamontowanie zabezpieczeń w postaci fotokomórek.

Czym odznacza się dobry napęd do bramy?

Dobry napęd powinien być bezpieczny i odpowiednio dobrany do gabarytów bramy. Firma WIŚNIOWSKI dopasowuje moc napędu do bramy, uwzględniając wszystkie jej parametry, by dać gwarancję płynnej pracy i długiej żywotności. Współpracujemy ze światowym liderem w branży automatyki – firmą SOMFY. Oferowane przez nas napędy (Moto RTS, Metro RTS i Metro SMART io) wyposażone są w funkcję amperometrycznego wykrywania przeszkód, która zatrzymuje i cofa skrzydło, gdy pracująca brama napotka przeszkodę, chroniąc przed przytrzaśnięciem. Napędy współpracują również z zabezpieczeniem, jakim są fotokomórki, nie pozwalając na zamknięcie bramy, kiedy w jej świetle pojawi się przeszkoda. Automatyczne bramy garażowe WIŚNIOWSKI spełniają europejskie normy zgodnie z dyrektywą maszynową 2006/42/WE i normami EN 12604 oraz EN 12453 dotyczącymi bezpieczeństwa użytkowania.

Kiedy mówimy o inteligentnym napędzie?

O inteligentnym napędzie do bramy mówimy wtedy, kiedy automat wykonuje polecenia użytkownika bez względu na to, czy jest on w pobliżu, czy na drugim końcu świata. Taką możliwość oferują napędy Metro SMART io sterowane za pomocą aplikacji smartCONNECTED. Dzięki współpracy aplikacji z Asystentem Google użytkownik zyskuje możliwość sterowania głosowego. Aplikacja komunikuje się zdalnie z napędem i pozwala na sprawdzenie statusu otwarcia bramy. Umożliwia również programowanie scenariuszy do zarządzania kilkoma produktami jednocześnie. Przykładowo, scenariusz „powrót do domu” może uruchomić funkcję jednoczesnego otwarcia bramy wjazdowej, garażowej oraz rolet. Każdy z napędów garażowych firmy WIŚNIOWSKI można skonfigurować w ten sposób, by zamykał bramę samoistnie, kiedy minie określony czas otwarcia. To funkcja, z którą garaż jest bezpieczny nawet wtedy, kiedy właściciel zapomniał o zamknięciu bramy.

Ile zapłacimy za bramę i jej montaż?

Cena bramy garażowej zależy od wielu czynników takich jak: typ, wielkość, rodzaj konstrukcji, grubość panelu czy design. Od typu i gabarytów bramy zależy z kolei koszt jej montażu. Bardziej złożone modele wymagają dodatkowych godzin pracy montera. Dla bramy segmentowej, najbardziej popularnego na rynku typu bramy, ceny zaczynają się już od ok. 3200 zł brutto (np. brama UniPro 2250 x 2000 mm, RAL 9016, z niskimi przetłoczeniami, sterowana ręczne). Za najbardziej ekskluzywny model z oferty WIŚNIOWSKI trzeba zapłacić ponad 10 700 zł (PRIME 2500 x 2250 mm, RAL 7016, bez przetłoczeń, z napędem Metro SMART io). Za dodatkową opłatą klienci mają możliwość indywidualnej personalizacji designu bramy za pomocą dostępnych w ofercie aplikacji, przeszkleń, okienek czy bardzo praktycznych drzwi.

Inteligentny dom potrafi myśleć za mieszkańców o wykonaniu niektórych czynności, jak np. otwarciu bramy na chwilę przed dojazdem do posesji
Inteligentny dom potrafi myśleć za mieszkańców o wykonaniu niektórych czynności, jak np. otwarciu bramy na chwilę przed dojazdem do posesji
WIŚNIOWSKI
    Więcej o:

Skomentuj:

Bramy garażowe