Telepraca - dla kogo?

Iwona Mere

WNETRZA POKOJ MEBLE
Praca w domu staje się coraz bardziej powszechna
Fot. Rafał Lipski
Telepraca to wcale nie "wiszenie na słuchawce", telemarketing, ale każda praca wykonywana na odległość (poza siedzibą firmy), której rezultaty przesyła się pracodawcy pocztą elektroniczną lub przekazuje przez telefon.

Dobre strony telepracy to:

  • dość swobodne gospodarowanie czasem, co ułatwia łączenie pracy z innymi obowiązkami;

  • oszczędność czasu przeznaczanego na dojazdy (można pracować w większej odległości od firmy);

  • brak napięć i konfliktów pojawiających się zwykle w dużych grupach pracujących w jednym miejscu.

    Wady telepracy:

  • konieczność samodzielnego organizowania stanowiska i samej pracy - brak zewnętrznego nadzoru wymaga samodzielności i dyscypliny;

  • trudności z wyraźnym oddzieleniem czasu prywatnego od służbowego;

    •  brak bezpośredniego kontaktu ze współpracownikami, odosobnienie oraz uzależnienie od technicznych rozwiązań, co źle wpływa na psychikę, rodząc poczucie wykluczenia.

    • Więcej o:

    Skomentuj:

    Telepraca - dla kogo?