Kupujesz okna - sprawdź, czy dostaniesz gwarancję
Inwestycja w nowe okna to zazwyczaj spory wydatek dla domowego budżetu. Warto zatem zadbać o wybór okien jak najlepszej jakości, a także upewnić się, że wraz z zakupionymi oknami otrzymamy na nie gwarancję. Tylko na jej podstawie będziemy mogli bowiem je zareklamować, jeśli w trakcie eksploatacji wystąpią jakiekolwiek wady.
Warto wiedzieć, że gwarancja nie jest wymogiem, a więc klient nie może jej żądać. Jednak, w sytuacji, gdy mamy do czynienia z rzetelnym producentem - jest ona standardem.
Czego dotyczy gwarancja?
Przy zakupie okien należy dowiedzieć się, czego dotyczy gwarancja. Najlepiej, aby obejmowała ona cały produkt, a nie tylko poszczególne elementy okna. Jeśli więc otrzymujemy gwarancję na przykład na 5 lat, to upewnijmy się,
że w ciągu tego okresu będzie objęty nią cały produkt, a nie tylko szyby, profile czy okucia.
Kiedy jest ważna?
Gwarancja, aby była ważna, musi zostać wydana na piśmie. Dokument powinien ponadto precyzować wszelkie warunki wykonywania gwarancji. Mowa tu przede wszystkim o okresie jej obowiązywania oraz o obowiązkach producenta, ale także i użytkownika produktu.
Deklaracja CE
Razem z gwarancją producent powinien wydać nam deklarację CE (czyli deklarację zgodności z określonymi normami Unii Europejskiej). Musi być ona opatrzona pieczątką kontrolera i datą produkcji okna. W deklaracji znajdziemy też informacje na temat ważnych parametrów technicznych charakteryzujących produkt m.in. wiatroszczelności, wodoszczelności czy izolacyjności akustycznej. Warunkiem skorzystania z gwarancji na okna jest także zazwyczaj ich prawidłowy montaż, przeprowadzony przez przeszkoloną ekipę.
Zapisz się na NEWSLETTER. Co tydzień najnowsze wiadomości o budowie, remoncie i wykańczaniu wnętrz w Twojej poczcie e-mail: Zobacz przykład
>- Więcej o: